3,1
6,2

Vist 305 gange, downloadet 3 gange

tæt på Setcases, Catalunya (España)

Aprofitament al màxim d’un mati festiu pujant a quatre cims 100% pirinencs.
Sortim pràcticament des de l’aparcament de l’estació Vallter 2000 (2.000 m.) per el camí de darrera de l’edifici i pugem directes fins la fita fronterera i fem el primer, el Pic de la Dona (2.702 m.), cap problema, ruta molt marcada, sense problemes.
Amb un camí molt suau per el Coll de la Geganta (2.611 m.) arribem fins el petit estany i el refugi de pedra ens indica per on comença la ruta de pujada al cim del Bacivers (2.845 m.).
Amb la petita dificultat de caminar per un cim ple de roques, seguim per el Coll del Bacivers per pujar finalment al cim del Bastiments ( 2.881 m.) per la cara Nord, on els últims 50 metres es fan pràcticament a quatre potes, sense cap dificultat extrema, però amb molt de compte.
Dinem a prop de la famosa creu de ferro del cim de Bastiments i baixem per la ruta més coneguda fins el Coll de la Marrana (2.530 m.), allà decidim fer l’últim cim de la jornada i pugem al Gra de Fajol Gran (2.708 m.).
Baixant de nou al Coll de la Marrana amb uns grans núvols de turmenta a sobre nostre, iniciem la baixada passant per el refugi de Ull de Ter (2.220 m.) fins la carretera a on el cotxe ens espera, llàstima la caravana de baixada des de Ripoll, si podeu evitar fer-ho en diumenge millor.