Moving time  en time 56 minutter

2,0
4,1

Vist 18 gange, downloadet 1 gange

tæt på Clot del Moro, Catalunya (España)

 Per arribar-hi : Hem de fer cap a La Pobla de Lillet i seguir cap a Castellar de N’Hug, fins a trobar la desviació cap a St. Vicenç de Rus, on aparcarem.
 Caminada : Comencem a caminar seguint els senyals del GR-279 (Camí del Llobregat) que ens fan passar pel costat de l’esglesiola i baixar fins passar per damunt d’una gran canonada (7’). Arribem de seguida a un pontet que hem de creuar i, després d’una breu ascensió, no tenim cap senyal, però una pila de pedres ens marca seguir endavant, prop del riu. Durant una bona estona no tenim senyals de GR, però el camí és prou evident i, aviat, retrobem els senyals del GR que ens fan baixar i creuar el torrent per un gual sense cap dificultat (36’). Ara el camí s’enfila amb força. Caminem per un gran bosc de roures, pins, avellaners i freixes, amb algun auró i cada vegada més faigs, encatifat de fanal i amb força boix. També anem trobant gatosa, ginebre, sajolida, farigola, clavells de pastor, escabiosa, sabonera, campanetes...
Al cap de 10’ hem de fer un gir total cap a l’esquerra (seguint el GR). Si seguíssim endavant arribaríem a la Font del Sofre (hi anirem al tornar). Arribem a la carretera davant de l’Hostal les Fonts (55’) i seguim cap a Les Fonts per una carretera asfaltada que ens indica “Camí d’Orriols”. Anem entre grans cedres i boscos de pi roig i de faig, fins que trobem indicat el caminoi cap a Les Fonts del Llobregat” (1h. 15’), molt ben condicionat amb passarel·les de fusta.
Arribem en 5’ a les Fonts i continuem amunt fins a Castellar de N’Hug per un camí empedrat amb unes 430 escales en total amb cartells informatius sobre el Llobregat. Entrem a Castella de N’Hug per la zona esportiva (1h. 36’) i acabem de pujar fins a l’església de Sta. Maria amb el seu imponent campanar (1h. 46’).
Tornem pel mateix camí, amb dues desviacions. La primera, indicada clarament, per anar fins a la Font del Sofre; i l’altra serà seguir sempre els senyals del GR. que a l’anar hem deixat per un tram breu. Anirem per una zona obaga on trobarem força molsa, maduixetes i, fins i tot, falzies.
En total hem estat 3h. 30’ per fer 8’15 Km. amb un desnivell acumulat de 402 m.

St. Vicenç de Rus

Pontet, a l'inici

Hostal, a la carretera

Pontet darrera l'hostal

Les Fonts del Llobregat

Entrada a Castellar de N'Hug

Sta. Maria de Castellar de N'Hug

POllancre monumental

Font del Sofre, a tocar del riu