Tid  5 timer 40 minutter

3,4
6,9

Vist 3047 gange, downloadet 173 gange

tæt på Simat de la Valldigna, Valencia (España)

SIMAT-SIMA DEL TORO-CREUETA DEL TORO-ALT DEL MIRADOR-BARRANC DE LES TRES CASES-COVA PATRICIO-SIMAT.

Data: 10/01/2016
Tipus de ruta: Circular
Lloc d’inici: Simat de la Valldigna
Hora d’inici: 8:30 a.m.
Duració: 5:40:17 (3:56:18 en moviment)
Distancia: 13.7 km
Dificultat: Moderat
Desnivell acumulat positiu: 809m
Desnivell acumulat negatiu: 815 m
Altura min: 67 metres
Altura max: 587 metres
Recorregut: Simat-Sima del Toro-Creueta del Toro-Alt del Mirador-Barranc de les Tres Cases-Cova Patricio-Simat

Ja feia temps que tenia en ment fer aquesta ruta i per fi l'he realitzat. És una d'aquelles rutes que no et deixen indiferent. El recorregut, el qual está molt ben senyalitzat i molt net (gracies a un grup de persones que ha realitzat aquest treball), és completament per senda, a excepció d'un tram de només 300 metres per asfalt i 500 metres de pista. Els pals de marcatge están molt be, ya que els indicadors estan fets de fusta i no de la clàssica xapa metàl•lica que pel clima marítim s’acaben oxidant.
Sis senderistes ens reunirem per a fer-la, Rafa, Sara, Miquel, M Jose, Ángela i Jo. La ruta la comencem des de la localitat de Simat de la Valldigna per la “Senda del Toro” que ens porta en constant i dura pujada fins a la cruïlla de la “Sima del Toro”. Ens hem de desviar uns metres per visitar l'avenc i després tornar a la senda. Continuem fins arribar a la indicació de "La creueta del Toro" on ens tornem a desviar fins a arribar a una creu metàl•lica amb unes precioses vistes de tota la Vall. Desfem el camí per tornar a la senda que ara coincideix amb el PR-CV 50 fins arribar al pal indicador de l'Alt del Mirador, una altra vegada hem d´eixir de la senda fins arribar al punt geodèsic del Mirador. La visió que es té des d'aquest punt és indescriptible: a la nostra esquerra la Valldigna, al centre els majestuosos Penyalba i Montduver, sota d'ells Barx i la Drova, a la dreta Cim de l'Aldaia. Sense paraules. Tornem a reprendre el camí i passem pel "Pouet del Tio Pasqual" i comencem el descens pel barranc fins a la carretera asfaltada. Continuem cap a la nostra esquerra passant per davant del Càmping "La Falaguera" i a uns pocs metres prenem el senda que eix a l'esquerra del camí pel "Barranc de les tres cases" anem recorrent la senda en constant baixada fins arribar al pal indicatiu de la "Cova Patricio" cap a l'esquerra i Simat per la dreta, nosaltres seguim direcció cap a la cova, açí cal sortejar una bona pendent fins a la cruïlla de la cova, per a veure-la cal desviar-se de la senda. Un cop vista la cova seguim la senda que ja ens porta fins el punt d'inici de la nostra ruta. Ruta molt sencilla sense cap tram perillós. Després de la ruta que millor que refrescar i dinar, nosaltres anarem al Restaurant La Puigmola en terme de Barx.
“Tot un disfrutar”
Vicent

Ya hacía tiempo que tenía en mente realizar esta ruta y por fin la he realizado. Nos encontramos ante una de esas rutas que no te dejan indiferente. El recorrido es completamente por senda, a excepción de un tramo de apenas 300 metros, muy bien señalizado cuyo estado hay que agradecer al grupo de personas que han realizado el trabajo de señalización. Con lo que respecta a los postes de marcaje por fin he visto un buen trabajo, puesto que los indicadores están hechos de madera y no de la clásica chapa metálica que debido al clima marítimo se terminan oxidando. La ruta la empezamos desde la localidad de Simat de La Valldigna por la Senda del Toro que nos lleva en constante subida hasta llegar al cruce de la Sima del Toro donde nos tenemos que desviar unos metros para visitar la cima y luego volver a la senda. Continuamos hasta llegar a la indicación de La creueta del Toro donde nos volvemos a desviar hasta llegar a una cruz metálica con unas preciosas vistas de todo el Valle. Deshacemos el camino para volver a tomar la senda que ahora coincide con el PR-CV 50 hasta llegar al poste indicador del Alt del Mirador. Una vez llegados a este punto otra vez tenemos que salir de la senda hasta llegar al poste geodésico del Mirador. La visión que se tiene desde este punto es indescriptible, a nuestra izquierda la Valldigna, al centro los majestuosos Penyalba i Montduver, debajo de ellos Barx i La Drova, a la derecha la Cim d’Aldaia. Sin palabras. Volvemos a retomar el camino y pasamos por el Pouet del Tio Pasqual y comenzamos el descenso por el barranco hasta la carretera asfaltada. Continuamos hacia nuestra izquierda pasando por delante del Camping “La Falaguera” y a unos pocos metros tomamos la senda que sale a la izquierda del camino por el Barranc de les tres cases vamos recorriendo la senda en constante bajada hasta llegar al poste indicativo de la Cova Patricio hacia la izquierda y Simat por la derecha. Nosotros seguimos dirección hacia la cueva, zona en la que hay que sortear una buena pendiente hasta llegar al cruce de la cueva, aunque para verla hay que desviarse de la senda. Una vez vista la cueva seguimos la senda que ya nos lleva hasta el puno de inicio de nuestra ruta.

Vis mere external

11-Senda Cova Patricio

Hule

12-Cova Patricio

Per arribar a la cova hi ha que desviarse per la esquerre de la senda.