Moving time  4 timer 42 minutter

3,7
7,4

Vist 130 gange, downloadet 6 gange

tæt på Simat de la Valldigna, Valencia (España)

Simat de la Valldigna - PR-CV-51 - Senda dels Burros - Font del Cirer - Cova de les Mallaetes - Alt de les Àguiles - Penyalva - Font Nova - Barranc de l'Escudella - Mesquita de la Xara - Monestir de Santa Maria de la Valldigna
Bonica ruta circular que ens porta al Penyalva, gaudint d'excel·lents vistes i completant el dia amb magnifiques visites històriques i culturals.
Iniciem la ruta en Simat i transcorre pràcticament seguint sender senyalitzat com a PR-CV 51 en les seues variants D-III i V-III. Als 900 metres quan el camí creua el barranc de Barx, deixem els senyals per a seguir per l'interior de barranc i així evitar caminar un tram per la carretera CV-675, als pocs metres seguim per l'interior del llit del Barranc de l’Abahecho una senda amb alguna marca de pintura groga, que creua per davall del pont de la carretera i als pocs metres trobem el primer tram de l'aqüeducte que transportava l'aigua des de la Font del Cirer al Monestir de Santa Maria de la Valldigna.
La senda per este tram està mig perduda per la vegetació que creix en el llit del barranc fins a arribar uns 400 metres més endavant a un altre tram de l'aqüeducte, on es reprén el PR-CV 51 per una bonica i neta senda que ascendeix en una còmoda ziga-zaga amb nombrosos arboços fins a plegar a la Font del Cirer, a la qual es pot arribar per un camí asfaltat que seguim uns metres a la dreta, fins a l'arrencada de la senda del PR que torna a remuntar la muntanya. Ací prenem una drecera bastant empinada que ens puja més ràpidament cap a la cova de les Mallaetes, jaciment arqueològic completament tancat per a evitar l'accés, ja que estan pendents de realitzar noves excavacions arqueològiques.
Continuem pujant i al cap de poc arribem al pic de les Águiles 625 m, d'on baixem al coll oest del Penyalva, cim que hem de rodejar fins al coll est des d'on es puja al pic, que nosaltres desistim d'arribar donat les males condicions climatològiques: pluja, fred i fortíssimes ratxes de vent.
Baixem cap a la urbanització de les Foies on al costat de la Font Nova, hi ha un bar-quiosquet, que sol estar obert els caps de setmana, on ens podem protegir de la pluja i prenem alguna cosa calenta per a recuperar-nos del fred.
Des de la font ens desviem per a visitar un monòlit de roca coneguda com el frare de les Foies, en pocs metres eixim a un camí ample pel qual avancem fins a arribar de nou les marques del PR, que seguim fins que en les ruïnes d'un corral ens desviem a l'esquerra en direcció a la font de l’Escudella.
Prosseguim per un camí que acaba convertint-se en senda per a descendir pel barranc de l’Escudella que ens baixa de la muntanya fins a la zona de bancals de tarongers.
Ací ja per camins entre horts ens desviem per a visitar primer l'Ermita de Santa Anna, antiga mesquita de la Xara i ja a l'entrada del municipi visitar l'espectacular Monestir de Santa Maria de la Valldigna.
Una visita cultural molt recomanable i necessària per a saber de la història de la zona. Este monestir cistercenc va ser fundat per Jaume II el Just en 1298. Es va abandonar amb la desamortització de Mendizábal en 1835, passant a les mans de particulars que ho van portar a l'abandó i quasi a la seua total destrucció. Actualment es troba en bon estat, gràcies a les obres de rehabilitació duta a terme per la Generalitat i a la Fundació Jaume II el Just, que s'encarrega de la gestió i posada en valor del monestir, realitzant tasques de reconstrucció i conservació.
Atenció a causa del funcionament defectuós del GPS, poden trobar-se línies rectes causades per la pèrdua parcial del senyal o puntes estranyes que no són reals, per tant cal anar amb una poca precaució al seguir la ruta.
Si utilitzes el track, t’agrairia que feres una valoració de la seua utilitat.

=====================================================================

Bonita ruta circular que nos lleva al Peñalba, disfrutando de excelentes vistas.
Iniciamos la ruta transcurre prácticamente siguiendo sendero señalizado como PR-CV 51 en sus variantes D-III y V-III. A los 900 metros cuando el camino cruza el barranco de Barx, dejamos las señales para seguir por el interior de barranco y así evitar caminar un tramo por la carretera CV-675 a los pocos metros seguimos por el interior del lecho del Barranco del Abahecho un sendero con alguna marca de pintura amarilla, que cruza por debajo del puente de la carretera y a los pocos metros encontramos el primer tramo del acueducto que transportaba el agua desde la Fuente del Cirer al Monasterio de Santa Maria de la Valldigna.
El sendero por este tramo está medio perdido por la vegetación que crece en el lecho del barranco hasta llegar unos 400 metros más adelante a otro tramo del acueducto, donde se retoma el PR-CV 51 por una bonita y limpia senda que asciende en un cómodo zig-zag con numerosos madroños hasta alcanzar la Fuente del Cirer, a la que se puede llegar por un camino asfaltado que seguimos unos metros a la derecha, hasta el arranque de la senda del PR que vuelve a remontar la montaña. Aquí tomamos un atajo bastante empinado que nos sube más rápidamente hacia la cueva de les Mallaetes, yacimiento arqueológico completamente vallado para evitar el acceso, pues está pendiente de realizar nuevas excavaciones arqueológicas.
Continuamos subiendo y al poco alcanzamos el pico de las Águilas 625 m y bajamos al collado oeste del Peñalba, que hemos de rodear hasta el collado este desde donde se sube a su cumbre, que nosotros desistimos de llegar dado las malas condiciones climatológicas: lluvia, frio y fortísimas rachas de viento.
Bajamos hacia la urbanización de les Foies donde junto a la Fuente Nueva, hay un bar-chiringuito, que suele estar abierto los fines de semana, donde nos protegimos de la lluvia y tomamos algo para recuperarnos del frío.
Desde la fuente nos desviamos para visitar un monolito de roca conocida como el fraile de les Foies, en pocos metros salimos a un camino ancho por el que avanzamos hasta alcanzar de nuevo las marcas del PR, que seguimos hasta que en las ruinas de un corral nos desviamos a la izquierda en dirección a la fuente de la Escudella.
Proseguimos por un camino que acaba convirtiéndose en senda para descender por el barranco de la Escudella que nos baja de la montaña hasta la zona de bancales de naranjos.
Aquí ya por caminos entre huertos nos desviamos para visitar primero la Ermita de Santa Ana, antigua mezquita de la Xara y ya a la entrada del municipio visitar el espectacular Monasterio de Santa María de la Valldigna.
Una visita cultural muy recomendable y necesaria para saber de la historia de la zona. Este monasterio cisterciense fue fundado por Jaime II el Justo en 1298. Se abandonó con la desamortización de Mendizábal en 1835, pasando a manos de particulares que lo llevaron al abandono y casi a su total destrucción. Actualmente se encuentra en buen estado, gracias a las obras de rehabilitación llevada a cabo por la Generalitat y a la Fundación Jaime II el Justo, que se encarga de la gestión y puesta en valor del monasterio, realizando labores de reconstrucción y conservación del mismo.
Atención a causa del funcionamiento defectuoso del GPS, pueden encontrarse líneas rectas causadas por la pérdida parcial de la señal o puntas extrañas que no son reales, por lo tanto hay que ir con una poca precaución al seguir la ruta.
Si usas el track, te agradecería que hicieras una valoración sobre su utilidad.

Esquerra

Kryds

Dreta per dins del barranc

Bro

Pal indicador / dreta

Pal indicador / Esquerra

Font de l'escudella

Marca de la ruta de l'aigua