RODAMÓN

december 2020
Del

Vist 100 gange, downloadet 4 gange

tæt på Torrosella, Valencia (España)

Per accedir al Balcó d'Alacant, des d'on s'inicia la ruta, s'ha d'agafar la A-7 i deixar-la a l'eixida 480 per incorporar-se a la carretera CV-805 en direcció a Ibi. Només deixar l'autovia ja hi ha senyals que van conduint fins al balcó sense haver d'arribar a Ibi.

Un interessant recorregut per la Serra del Maigmó i pujada a aquest preciós pic des del qual es tenen unes fantàstiques vistes sobre la costa i les serres properes. Entre elles destaca la Serra del Sit, ja que des del cim del Maigmó potser s'obtenen unes de les millors vistes possibles d'aquesta serra.

La pujada al cim nosaltres la férem des del Balcó, que és la ruta més fàcil, i això ens obligà a pujar i baixar pel mateix camí. Una alternativa recomanable, si no es té vertigen i s'està acostumat a les altures, és no pujar al cim al principi i seguir la ruta deixant de moment la pujada.

Tant si es decideix pujar al final per la ruta fàcil des del balcó, o es decideix fer-ho per les cadenes, s'ha de seguir la carretera d'asfalt per la que s'arriba amb el vehicle. Una altra raó per a pujar més tard és que al matí les vistes cap a l'est, o siga cap a la mar, no són tan bones, ja que es té el sol de cara. Més tard les vistes en aquesta direcció seran millors.

Al llarg de la ruta es van trobant punts interessants, com la Nevera del Maigmó, que està en prou bones condicions, les vistes des de l'Alt de les Xemeneies, on hi ha unes antenes i una caseta de vigilància i la possibilitat de pujar també el cim del Maigmonet, que es troba poc abans d'arribar al Coll de l'Eixau.

Quan s'arriba al Coll de l'Eixau, si s'ha decidit pujar per aquí al cim, a l'altra part del camí hi ha un sender que puja de forma directa. Aquest sender no té pèrdua, encara que s'ha de tenir en compte que és molt aeri i costerut i que per pujar s'han de fer servir les cadenes i esglaons de ferro que estan instal·lats. És molt més atractiu, però s'ha d'estar segur del que es fa i tindre certa experiència en aquesta mena de rutes.

D'aquesta forma el principal avantatge és que el recorregut és completament circular, ja que es baixa de forma fàcil per la ruta més habitual d'accés al cim i s'arriba de nou al Balcó d'Alacant on s'ha deixat el vehicle.

Si ja se n'ha pujat al cim o es vol fer al final per la ruta fàcil, en el Coll de l'Eixau se segueix el camí cap a l'esquerra de baixada i s'acaba arribant a la carretera d'accés al Balcó en un km aproximadament. Seguint-la a la dreta s'arriba al balcó on es troba el vehicle.

Altres vistes interessants, depenent de la visibilitat del dia poden ser Tibi i la Penya de migjorn o el Puig Campana que trau el cap al sud.
Panorama

Balcó d'Alacant

Al Balcó d'Alacant hi ha lloc on deixar els vehicles i unes vistes fantàstiques sobre tota la costa. Allí mateix s'inicia el sender de pujada al Maigmó.

Vistes

La pujada ens dóna un respir en aquest xicotet replà des d'on contemplar el paisatge.

Cim del Maigmó 1296 m

Des del Cim del Maigmó tenim unes espectaculars vistes. A l'Est la costa, més al Sud Alacant i a l'interior la Serra del Sit. Cap al Nord Tibi i la Penya de Migjorn, l'Embassament de Tibi i el Puig Campana que traspunta per dalt del Cabeçó d'Or.
Ruiner

Pou del Maigmó

Un altre exemple dels abundants pous de neu que hi ha a les muntanyes d'Alacant. Encara que en part està enfonsat, en aquest pou podem apreciar l'estructura i grandària d'aquesta antiga construcció.
Kryds

Desviament al Pou del Maigmó

Ens desviem uns metres en tal de veure el Pou del Maigmó i després tornarem a aquest mateix punt per a continuar en la ruta.

Desviament Camí de la Menta

Deixem la carretera d'asfalt i agafem el camí de la Menta que ens ix per l'esquerra.
Kryds

Depòsit d'aigua

En arribar a aquest depòsit continuem a l'esquerra seguint el camí de l'emissora que està asfaltat.

Alt de les Xemeneies

Arribem a l'alt de les Xemeneies on trobem unes antenes i una caseta de vigilància forestal. Des d'allí seguim la carena en direcció al Maigmonet que s'alça, modest, entre nosaltres i el Maigmó.
Bjergpas

Collet

Des de les antenes el sender primer baixa fins a un collet i després puja fins que arribem al Maigmonet.

El Maigmonet 1177 m

Per pujar al Maigmonet hem de fer una xicoteta trepa, ja que queda un poc més amunt del sender.
Bjergpas

Coll de l'Eixau

Al Coll de l'Eixau arribem a un camí que uneix el vessant nord i sud de la Serra del Maigmó. Des d'aquest Coll s'inicia la pujada al Maigmó per les cadenes, pujada molt més interessant que la que nosaltres hem fet a l'inici de la ruta. Per pujar per aquí hem d'estar acostumats a les altures i no tindre vertigen. Per altra banda per a qui té certa experiència a la muntanya no representa cap problema, ja que les cadenes i altres ajudes que trobem la fan una pujada fàcil. Nosaltres seguim pel camí a l'esquerra de baixada.