RODAMÓN

8. januar 2021

Optaget

december 2020
Vær den første til at klappe
Del

Vist 15 gange, downloadet 0 gange

tæt på Casas San Nicolás, Valencia (España)

En aquesta ocasió hem triat fer un recorregut per la Serra de Fontanelles amb pujada al Cim del Reconco de 1210 m.

Encara que nosaltres comencem al Mas de Fontanelles el Santuari també és un bon lloc on iniciar la ruta. Ambdós llocs hi ha espai per aparcar els vehicles i són de fàcil accés.

La ruta no té cap dificultat, ja que en gran part caminem per camí forestal i els trams de sender també són fàcils. Després del santuari hi ha un curt tram d'asfalt pel camí de Benasait. Tampoc els desnivells són significatius, ja que si bé fins al cim del Reconco és quasi una pujada constant en cap moment hi ha rampes massa empinades.

Per altra banda al llarg del recorregut trobem molts elements atractius com són fonts amb abundant aigua, denses pinades, un sender botànic amb cartells per identificar la flora i des del que a més a més gaudim d'amplíssimes vistes cap al sud, altres precioses vistes des del Cim del Reconco o el pas pel Santuari de la Mare de Déu de Gràcia, amb l'àmplia zona d'esplai que es pot fer servir de lloc on menjar.

Cal destacar les vistes sobre la Vall de Riu Vinalopó cap al final de la ruta i la panoràmica que tenim de Biar i el seu castell quan anem baixant en direcció al santuari. Una altra possibilitat és acostar-se a la Cova Negra i ampliar així el recorregut, si així es desitja.
Springvand

Font de Fontanelles

Al costat del Mas de Fontanelles, un allotjament rural, trobem aquesta font des d'on iniciem i acabem la nostra ruta.

Terrer

Als pocs metres d'iniciar la ruta trobem aquest terrer, pel que sembla abandonat, que s'obri com una gran ferida entre la densa pinada.

Barranc del Banyerut

Hem pujat per un camí que seguia el Barranc de Fontanelles i ara passem a caminar per un sender que segueix el Barranc del Banyerut.
Bjergpas

Pas del Runal 915 m

Al Pas del Runal, que allí trobem assenyalat com a Tossal del Runal, som a 915 m i nosaltres el travessem en direcció Sud seguint pel camí de baixada. El pal indicatiu que allí trobem ens indica que el PR-CV 55 també passa per allí de forma que travessa la nostra ruta.

Casetes de Gil

A la bora del camí hi ha unes construccions mig en ruïnes.

Camí

Travessem un camí més ample pel que passa el PR-CV 35

Sender

Anem pujant per un camí que remunta pel Barranc de Fontalbres, fins que el deixem per un sender a l'esquerra que segueix per aquest mateix barranc.
Springvand

Font del Xorro

Arribem a aquesta font de la qual brolla abundant aigua. Encara es conserven alguns xicotets aqüeductes per a l'aprofitament de l'aigua.

Desviament

En remuntar des de la Font del Xorro arribem a aquest encreuament de camins on tornem a trobar el PR-CV 55 que ja abans hem travessat al Pas del Runal. Seguim pel camí de pujada.

Arribem a una altra intersecció que agafem a l'esquerra. Des d'aquí tenim a la vista el Mas de Fontalbres al que hi ha un alberg juvenil.
Bjergpas

Coll de Fontalbres

Al Coll de Fontalbres continuem per la dreta per un camí que de seguida passa a ser sender. Des d'ara tenim unes amplíssimes vistes i podem distingir; Onil, Castalla, Ibi, Tibi, el Maigmó, l'Aitana, la Font Roja...
Flora

Inici sender botànic

Al llarg d'uns dos km anem trobant diversos cartells que ens indiquen el nom i algunes característiques de part de la vegetació que aquí creix. Per nomenar alguns direm la Savina Borda, el Pi Carrasco, l'Espart Ver, el Fenàs de Marge...

Asfalt

S'acaba el sender i eixim a la carretera d'asfalt que dóna accés al Cim del Reconco.
Bjergtop

Reconco 1210 m

Com que fa molt d'aire i mal temps tan sols estem una estona al cim. En millor oratge les vistes mereixen una estada més tranquil·la.

Depòsit d'Aigua

Després de baixar per un sender des del cim arribem a un encreuament on hi ha un depòsit d'aigua. Aquí conflueixen dos camins, el primer per la dreta és el que baixa de les antenes del Reconco i el següent és el mateix que hem travessat quan pujàvem i pel que passa el PR-CV 55. Nosaltres seguim per un sender a l'esquerra i el nostre recorregut coincideix amb aquest PR i amb el GR 330.

Sender

Deixem el camí, pel qual faríem una volta molt llarga, per un sender que baixa en línia recta cap al Santuari.
Religiøst sted

Santuari de la Mare de Déu de Gràcia

Arribem al santuari on a més a més dels edificis religiosos hi ha una àmplia zona de pícnic a l'ombra d'una pinada amb taules, una font, etc.

Camí de Benasait

Des del santuari anem per un camí asfaltat que segueix un barranc. En aquesta zona hi havia alguns molins dels quals encara podem veure les restes. El primer que trobem és el del Comaro i el segon el de l'Almoina

Desviament

En passar una caseta que veiem a l'altra banda del barranc deixem el camí que portem i agafem el que continua a l'esquerra travessant el barranc.
Bjerghytte

Paratge Buenos Aires

Al Paratge Buenos Aires o Lomas de Jara el que trobem és una instal·lació depenent de la Conselleria de Medi Ambient amb refugis i tota mena de comoditats en meitat de la natura. Dutxes, lavabos, electricitat, aparcament, zones comunes...

Desviament

Deixem el sender que portem per un altre que ens ix per l'esquerra. De seguir recte arribaríem a la Cova Negra, el destí més popular de qui transita per aquest sender.

Terrer

Arribem a un altre terrer que tan sols està a uns metres del que trobàrem a l'inici de la ruta.

Mas de Fontanelles

El Mas de Fontanelles és avui un allotjament rural. A la zona trobem espai per aparcar vehicles així com la Font que comparteix nom amb la Serra i el Mas.