gabypepi

2,4
4,9

Vist 2224 gange, downloadet 74 gange

tæt på Sant Jaume de Frontanyà, Catalunya (España)

Aquesta vegada ens desplacem a l'encantadora població de Sant Jaume de Frontanyà, on tindrem el nostre punt de sortida i arribada per fer la ruta circular del PRC-51. La caminada té bona senyalització i discorre per paratges poc freqüentats de presència humana, on creuarem per extenses zones de bosc de pi per la cara sud i de bona fageda a la cara nord. Ja que dir, pel que no la conegui, que una vegada la ruta feta, val la pena entrar a l'església de Sant Jaume de Frontanyà, un exemple excepcional d'arquitectura romànica. La clau de l'església i un bon àpat també, el podrem trobar a la fonda Marxandó, davant mateix de l'església.

APROXIMACIÓ: Sortir d'Autopista C-16 i seguir per enllaç C-26 fins carretera BV-4656 - Girar cap a l'esquerra i seguir per carretera BV-4656 en direcció a Sant Jaume de Frontanyà. Aparcament a l'entrada del poble. De Barcelona a Sant Jaume de Frontanyà, 136 quilòmetres en un temps aproximat d'1,45 hores.

ITINERARI: Seguirem els senyals del PRC-51

Comencem la ruta enfront de l'església del poble, on de seguida veurem un pal indicador que ens portarà en pujada a la creu del pla de les Forques, un lloc precios,amb extenses panoràmiques del Berguedà i al Lluçanès. Retornem a la pista per continuar el recorregut fins a la carena transversal. Arribarem al Pla de la Lleona, punt més alt de la ruta, on veurem un pi monumental al costat del camí. Podem descansar a la Creu de la Melosa que té unes bones vistes.

Comencem a baixar cap al coll de la Creu Melosa, on trobarem el camí que baixa cap al nord. Creuarem una fageda encantadora. En arribar a una cruïlla de pistes, el camí senyalitzat va cap a la dreta. (cartell de prohibit el pas) continuem per la pista, fins a arribar a un bosc talat, on perdérem momentàniament les fites del PRC-51, amb el qual, haurem d'agafar la banda esquerra i continuar caminant fins a arribar a la carretera, on és el coll de la Batallola, allí, veurem les ruïnes de l'antiga casa Batallola. Nosaltres continuarem a la dreta per la carretera.

Passat un quilòmetre trobarem un pal indicador, el camí gira a la dreta per baixar per l'antic sender que arriba a Sant Jaume de Frontanyà.

DISTANCIA: 9,80 quilòmetres - DURACIÓ: 3,30 hores caminant 4,15 hores total. -DESNIVELL: 451 metres.