Senglar

18. april 2021

Optaget

april 2021
Vær den første til at klappe
2 kommentarer
Del
-3 m

Vist 134 gange, downloadet 10 gange

tæt på Sant Feliu de Guíxols, Catalunya (España)

Ruta molt interessant que comença al Passeig de Sant Feliu- anem a Sant Elm- Baixada a Sa Crestera- Pujada a la Urbanització Punta Brava - Baixada a la Punta d'en Bosch-Cala d'en Bosch i Cala d' Urgell i ens endinssarem a la muntanya fins arribar al sostre de l'excursió : el Puig Gros.

ATENCIÓ: Avisos!
- Bon calçat! Tot el tram de costa és un gran pedregar! No hi ha parquet...(encara)
- Porteu molta aigua.
- Compte a la zona de la Punta d'en Bosch...forts pendents i terreny relliscós i pedra solta
- No passeu corriol esquerra de pujada de Cala Urgell cap a carretera de Tossa ( Prohibició d'Agents Rurals, zona nidificació!)
Els vàrem torbar a dalt on vigilen accés a corriol i cova des de carretera

I ja comencem com sempre !
-Arribant sota Puntabrava...Exclusiva urbanització . Trobem porta-tanca forrada de bruc que diu prohibit..Gossos perillosos...,Seguretat 24 h .....es pot obrir i passar, i a l'esquerra hi ha corriol i escales que passen per una pineda i arriben a un carrer de la urbanització).

-Just abans de tornar a baixar, ens trobem el tall més "perillós" i més bonic alhora... on veiem la Punta d'en Bosch.

Està en construcció un mega xalet on han fet una trinxada i estan fent els fonaments...A veure quin dia s'acaba tot això de trinxar així els llocs més emblemàtics de la nostra Costa Brava!

Hem rodejat per fora de la tanca i s'arriba un cop donada tota la volta , a un corriol que ara l'estan adequant on s'hi està fixant un passamà amb cable d'acer enganxat a la roca amb taco químic i fa més segur el pas en aquest espectacular indret que ens porta a la Punta d'en Bosch sobre la Cala dels Músics

Seguim baixant fins a la Cala d'en Bosch , un bonic recés i ara continuarem entre les roques arran de mar fins a la Cala Urgell.
Aquí començarem a pujar ( ultima oportunitat de bany a mar! Aprofiteu!)
No anem cap al corriol que trobem pujant a l' esquerra ( tanca informativa dels Agents Rurals de prohibit l'accés per tema de nidificació i no es permet accés en aquest secteor fins l'agost)...
Pugem a la carretera, agafarem direcció a Tossa un km de voral ...i després corriol a la dreta i cap a muntanya fins al Menhir del Camí de les Sorres (tombat) ,.el Puig Romaguer ,el Puig Gros (325 m) màxima alçada de l'excursió , una zona per gaudir de grans panorames...

Baixada cap a Sant Feliu a trobar la Roca de l'Àliga, el Paradolmen de la Cova de la Roca de la Costa d'en Cirera, Camí Romà i finalment arribada a Sant Feliu per el corriol ombrívol de la Riera de les Comes

Porta Ferrada

Pujant el Camí de les Sorres

Menhir del Camí de les Sorres

Puig Romaguer 318 m

Puig Gros 325 m. Panorames Sant Feliu-S'Agaró- Platja D'Aro- Sant Antoni i Palamós

Paradolmen , la Roca de la Costa d'en Cirera.

Cova de la Roca de la Costa d'en Cirera

El camí romà

Passejant pel camí Romà

El Bolet Un sureny fossilitzat !

Bassa

Riera de les Comes i corriol

Petit pont

Molí hidraulic de vent a la Riera de les Comes

2 kommentarer

• Foto af capita haddock

capita haddock 20. apr. 2021

Ja veig que els vares fer trescar de valent Senglar ja ja ja
    Salut i Cames!!

• Foto af Senglar

Senglar 20. apr. 2021

Una caminada 100% recomanable ...indrets molt autèntics encara salvats de l’especulació urbanística ... Malauradament encara ens trinxen avui el territori amb xalets penjats sobre llocs únics i ens trobem accessos tancats... i cartellets de “propiedad particular, gossos perillosos, seguridad 24 h” , runes, deixalles i poc respecte a la natura ...
    Hem fet una variant al recorregut per accés restringit per aus nidificant... tallat pels Agents Rurals ,al sector de la Cova dels Contrabandistes. Vàrem fer un tall més de carretera ... però en aquesta part de muntanya es gaudeixen de grans panorames !!