Airins

2,0
4,0

Vist 47 gange, downloadet 1 gange

tæt på El Amunt, Catalunya (España)

Ruta per diferents estructures de pedra seca. Cabanes i terrasses principalment.
En aquesta primera parada podrem veure a mà dreta una estranya acumulació de pedres. Es tracta d’una muntanya artificial feta per l’home i es el resultat de despedregar els camps, les quals, es podrien utilitzar posteriorment per veure les construccions que veurem al llarg de la ruta.
Si mirem a mà dreta del camí veurem una estructura de pedres. Si ens endinsem una mica en el petit camí podrem veure que es tracta d’una cabana feta amb pedra molt ben conservada. A la part esquerre de la porta veiem que s’adossa una estructura.
Si no tenim por dels esbarzers i les males herbes, podem fer ‘ campo a traves’ direcció la cabana que hi ha pujant a mà dreta del camí. Com podeu veure està coberta per la vegetació i està en un entorn més salvatge. La coberta està derruïda però podem veure clarament com va ser antigament. Quan vam anar-hi nosaltres sentíem porcs senglars molt a prop!
Al costat dret del camí podem veure un clar exemple d' aterrassament.
En aquest espai més obert veiem clarament a mà esquerra del camí una gran cabana de pedra seca. No podem entrar ja que el sostre està derruït. Si volem seguir la ruta de les cabanes anirem fent una mica camp a traves, però res que no puguem fer!
Aquesta és la cabana més gran que trobem a la ruta, el que diem una ‘cabana mitjana’. És possible que aquesta cabana es fes servir com a refugi o per passar petites temporades.
Si pugem a mà dreta del camí veurem una altra cabana. Una mica derruïda però on vam poder entrar.
Ens haurem de fixar bé! A banda esquerra tocant el camí hi ha una altra cabana. Molt coberta de vegetació i amb la part esquerra derruïda.
Si tenim bona visió, veurem a mà esquerra del camí una altra cabana. Aquest cop ens haurem de conformar amb veure-la de lluny ja que la abundant vegetació ha fet impossible el seu accés.