Tid  5 timer 51 minutter

4,1
8,1

Vist 21 gange, downloadet 0 gange

tæt på Ribes de Freser, Catalunya (España)

Comencem la Ruta a l'Estació del Cremallera de Nuria, on hi aparquem el cotxe.
Comencem a seguir el Track, i deseguida trobem les marques blanques i verdes de la Ruta. anem a visitar les restes del Castell de Sant Pere , continuem remuntant, i arribem a les restes de l'antiga masia de Can Cerdá.

Ara ja baixem cap la central Hidroelèctrica de Rialb, peró primer anem a veure la tubertia que dona la pressió d'aigua a la Turbina.

Pugem cap la ctra. que va al Poble de Batet, trobem una Cruilla a l'esquerra, que ens hi duu de plé.

Molt bonic i restaurat el poble, visitem l'Església i continuem camí amunt, ara ja amb marques grogues de la xarxa de camins d'Itineran.nia.

Continuem Pista amunt, tot passant pel costat d'un dipósit d'aigua, arribem a l'encreuament on hi ha el pal indicador de les Mines Gerona i Fernanda.

Anem a la Gerona, que ès el camí de l'esquerra, tornem a desfer el camí fins el pal Indicador, i ja de dret cap la Fernanda.

Anem remuntant pista amunt, fins uns prats on les marques ens indiquen cap l'esquerra,
seguim amunt, fins aprop d'un aveurador, "Compte aquí, perqué les marques desapareixen i el camí també", hem de buscar el camí que mena cap l'esquerra un xic amunt, per sota de l'aveurador, mirar amb atenció el GPS, al no haver-hi marques, ens ha fet voltar, l'hem trobat, hem corregit el Track, i ja directes cap la mina Fernanda.

Encara hi ha una altre observació, el pal Indicador posa mina Fernanda 15m., nosaltres creiem que el temps real ès mès llarg.

Visitem la mina, i gaudim del Mirador que hi ha, agafem un caminet que puja pel mig dels pins, fins arribar a una Pista que ens marca direcció esquerra.

Seguim aquesta magnífica Pista tot contemplant unes fantàstiques panorámiques, fins que trobem a l'esquerra un camí/pista de baixada, protegit amb una tanca de filat, la traspasem i arribem al poblet de Ventolá, per cert, que en aquest camí/pista, la vegatació és exuberant.

Arribats a Ventolá, el creuem per anar a visitar l'Esglèsia i tot seguit desfem el camí per anar a visita també el bar del poble, i gaudir d'un merescut refrigeri.

Un cop avituallats, continuem ctra. asfaltada avall, fins que en una curva, trobem un pal que ens indica el camí que hem de seguir.

Baixem pel caminet, per arribar a les mines de can Paloca, ara trobem algún repechó de pujada, i ja baixem cap el Coll de Segura.

Traspassem la porta del Filat, i pel mig de les vaques, anem a buscar el camí.

El caminet, va baixant, en picat, i en alguns llocs hem d' anar en compte amb les pedres soltes.

Ara ja som a l'Oratori de Sant Cristòfol, continuem avall cap Ribes , tot passant per uns magnífics carrers, fins arribar a la part baixa, des d'on, i fent alguna petita volteta, ens dirigim al Punt de Sortida.