Tid  4 timer 5 minutter

2,4
4,9

Vist 209 gange, downloadet 10 gange

tæt på Llançà, Catalunya (España)

Una ruta agraïda per les vistes sobre Llançà, no té cap dificultat tècnica, si be la pujada al cim de Roca Miralles és una mica confós i s'ha d'intuir més que seguir. El recorregut no té cap font i cal portar aigua. Es pot fer be sense GPS.

Deixem el cotxe a l'aparcament del camp de futbol de Llançà, ens enfilem per unes escales que en portaran a rodejar l'Institut i seguim cap a la rotonda que hi ha al final del carrer de Sant Pere de Rodes. Aquí agafem el GR que ens portarà en constant pujada fins a dalt el coll del Perer.

El Coll del Perer no té vistes, sinó que funciona com a encreuament de camins. Nosaltres hem continuat el Gr fins el coll amb la Serra de l'Estela, on aquí sí ja tenim unes bones vistes. Cal seguir uns quants metres per la carena fins a trobar una creu, des d'aquí la vista és fabulosa, amb Llançà als peus i Cap Ras més enllà, fins a la Punta del frare i Cap Mercer.

Seguim la carena de la Serra de l'Estela i anem baixant fins el coll de Miralles, on hi trobarem les restes d'una bateria antiaèria i un niu de metralladores. Sorprenen les vistes cap a la Ribera del Mas de la Mata. També és molt bonica la panoràmica sobre la vall que envolta La Valleta.

Decidim enfilar-nos a la Roca Miralles, el camí costa de seguir i més aviat optem per anar seguint per on la vegetació ens deixa. Finalment aconseguim arribar al cim i veiem que un xic més enllà hi ha un altre búnquer que no podem resistir de visitar. Està molt malmès però la seva situació sobre la N-260 és brutal.

Tornem al Coll de Miralles i agafem un camí que marxa cap el nord i que amb gran il·lusió ens endinsa dins d'un bosc d'alzines sureres, algunes d'una envergadura excepcional fet que demostra que són molt antigues. Hi ha un exemplar al costat del camí que podria ven ser un arbre catalogat.

Sortint del bocs, arribem a una petita costa i trobem una barraca de pedra i un xic més enllà una altra de ben resguardada del vent. Iniciem aquí la baixada cap el Mas d'en Guifré per seguidament anar a buscar l'avinguda d'Antoni Margarits, l'Institut i el cotxe.
Foto des del coll del Perer
Foto des de la Serra de l'Estel
Foto de la Batería
Foto des de Roca Miralles
Foto des del bunquer
Foto del bosc d'azines sureres
Foto de la barraca de pedra
Foto de la cabana

4 kommentarer

• luis canalias costa 03-06-2019

I have followed this trail  verificeres  Vis mere

Tot molt bé excepte el tram per pujar a la roca Miralles molt dificultós per tans matolls

• Foto af Jordi

Jordi 14-09-2019

I have followed this trail  verificeres  Vis mere

Avui he passat el dia a Llançà i he seguit la vostra ruta que m’ha permès un primer contacte amb les muntanyes del voltant. La descripció que feu és fil per randa i rellegint-la ara que he acabat el recorregut, amb les vistes al cap, encara m’ha agradat més! Destaco també la vista des de la creu de ferro del punt més alt abans de baixar i el bosc d’alzines, un vestigi preciós de com devia de ser la costa fa molt temps. Moltes gràcies per la proposta.

• Foto af ignasi&pilar

ignasi&pilar 14-09-2019

Gràcies Lluis per la teva valoració, salut i cames