isidre blanc

2,5
5,0

Vist 1822 gange, downloadet 36 gange

tæt på Montant, Catalunya (España)

Ruta traçada manualment.
Qui ha contemplat la Roca de la Pena (l'anticlinal per antonomàsia) des del fons de la vall d'Alinyà, no pot evitar l'impuls de pujar-hi. Encara que hi hagi poca informació sobre com accedir-hi.
La ruta que vaig fer (i que considero la normal) reuneix tots els ingredients desitjables: Poc o gens perdedora, un desnivell assequible i poc pronunciat, varietat paisatgística: solana eixarreïda, boscos xamosos, antics camps de conreu de patates convertits en un perfecte mosaic de prats (els Acens) i grans praderíes (els Ordiets i Sobre-roca) de quasi 1,5 km de llargària. Varietat també floral: des de la solana del primer tram fins als prats alpins del superior: vaig passar més temps fotografiant les flors que caminant. En aquest sentit crec que el millor temps per fer-la és juny-juliol i a la tardor: segona quinzena d'octubre i primera de novembre.
Hi vaig esmerçar prop de sis hores molt ben aprofitades.
Feia temps que no m'ho passava tant bé fent una caminada, per lo que la recomano vivament.
Per l'esquerra es va a al Corral de la Censada i al clot de Jordanera. Agafarem el de la dreta que baixa a creuar el torrent. En endevant i fins més amunt del corral dels Acens, el camí està marcat amb ratlles verd-blaves.
Queda pel damunt del nostre camí
El petit prat on hi ha el clot era destinat al cultiu de trumfos
Amb una rècula d'antics abeuradors
Antic centre de l'activitat del cultiu de trumfos als nombrosos prats de les seves rodalíes
Per l'esquerra faríem cap al clot de Jordanera. Hem de seguir amunt, seguint sempre el marge dret de la rasa dels Acens, fins a l'altura de la font de l'Ordiet. Hi ha poc rastre del camí.
Quan siguem a l'altura de la font d'Ordiet (es veu a l'altra banda de la rasa), una mica més amut, trobarem un camí ben fressat que baixa per travessar-la i pujar a la font.
Al començament de l'ubérrim prat d'Ordiet. Seguirem el camí-rastre del bestiar en direcció oest per un paratge idíl-lic.
Girerem cap al nord en direcció al cap de la Roca de la Pena que, des d'aquí, es presenta com una simple ondulació del prat, coberta de boixos. No s'entreveu l'esvoranc de la cara nord.
Magnífic mirador sobre la vall d'Alinyà. Retornarem pel camí de pujada.
Una mostra més de l'activitat de la zona.