xibiloc

Optaget august 2017

6,9

Vist 183 gange, downloadet 2 gange

tæt på Riudellots de la Selva, Catalunya (España)

Ruta des de Riudellots de la Selva a Bonmatí, passant per Can Buixó, el Parc del Drac, l'Aeroport de Girona - Costa Brava, Aiguaviva, el volcà de la Crosa, Sant Dalmai, Brunyola, Sant Martí Sapresa, Sant Pere Sestronques, i el Pont de Bonmatí, fent el trajecte només d'anada.

La ruta comença a Riudellots de la Selva, i de seguida enfila el camí de Cal Queco fins a Can Buixó, a partir d'on se segueix la carretera i, tot creuant per sota l'autovia A-2, s'arriba a l'urbanització Can Jordi. Passant pel costat del Parc del Drac, s'emprèn el Camí d'Aiguaviva fins arribar a l'Aeroport de Girona - Costa Brava, on es pot observar com un avió està a punt d'enlairar-se. Més endavant, des del camí es pot veure la capella de Santa Maria de Vilademany, i poc després s'arriba a l'extrem nord de l'aeroport, on es poden veure els llums que serveixen de guia als avions quan aterren. Després de veure un estruç a la Granja d'en Freser, el camí per carretera continua fins arribar al municipi d'Aiguaviva. En aquest punt es gira a l'esquerra i s'agafa la carretera en direcció a Sant Dalmai. Dos o tres quilòmetres després, la carretera comença a vorejar la corba occidental del volcà de la Crosa, des d'on es pot veure, en algun punt, com ara sota el Turó de Sant Llop, els estrats formats per diferents roques. Des d'aquí també es poden observar, mirant cap a l'altre costat i a la llunyania, les Guilleries. Finalment, s'arriba al poble de Sant Dalmai, des d'on s'agafa el desviament a la dreta en direcció a Brunyola.

A partir d'aquí s'entra en un terreny ric en avellaners, i la primera prova s'obté ben aviat, just després de creuar l'Onyar, on es troba un camp d'avellaners ben cuidats. Poc a poc el camí va fent pujada, i ben aviat s'albira l'església de Sant Fruitós de Brunyola, que cada vegada s'apropa més. Tanmateix, la ruta no hi fa cap, i en passar a l'alçada del nucli de Brunyola, el camí continua en direcció cap a Sant Martí Sapresa. No s'avança gaire fins que, en un desviament del camí, s'observa un cartell que indica la direcció del Camí dels avellaners. Si es continués per la carretera també s'arribaria a Sant Martí Sapresa, però aquest desviament sembla més tranquil, més frondós i, també, més curt. Per tant, es decideix agafar aquesta drecera i anar seguint les marques blanques i blaves, tal com indica el mateix cartell. El camí no decep gens ni mica, i es converteix en una pista molt frondosa (gairebé sembla un corriol) que passa entre un munt d'avellaners; això sí, suaument, però sempre pujant. Un cop s'arriba al poble de Sant Martí Sapresa, es creua i s'arriba fins la carretera principal (C-63). En aquest punt es decideix fer un petit tram de 400 metres per aquesta carretera fins a tornar a girar a la dreta en el següent desviament. Seguint un quilòmetre per aquesta via, es torna a trobar un cartell que indica, de nou, la direcció del Camí dels avellaners, i també de Sant Pere Sestronques. Continuant per aquest desviament, doncs, i amb magnífiques vistes dels cingles de Sant Roc al nord, s'arriba a l'ermita de Sant Pere Sestronques, amagada entre els arbres, molt ben cuidada, i situada en un paratge fresc i ombrívol. A partir d'aquí, el camí és també molt frondós, i generalment va fent baixada fins arribar al Pla de Trullars, on es poden observar diverses zones amb cavalls i vaques. Aproximant-se a la carretera principal que uneix Bescanó i Anglès, i creuant-la pel pas corresponent, la ruta s'enganxa a la Via Verda del Carrilet, que discorre paral·lela a la carretera, i arriba finalment al Pont de Bonmatí, l'entrada al poble.

Es tracta d'una ruta senzilla, sense cap dificultat tècnica ni massa desnivell. Tanmateix, gran part de la ruta passa per carreteres, algunes més transitades i d'altres menys, que cal compartir amb els vehicles. En general, cal anar amb compte en els trams entre Riudellots de la Selva i Brunyola (sobretot en el tram entre Aiguaviva i Sant Dalmai), i el petit tram de Sant Martí Sapresa. Tot i això, segur que és possible trobar camins alternatius que estalviïn aquest pas per les carreteres. D'altra banda, tot i que algunes parts del camí són força frondoses, els trams de carretera estan gairebé sempre exposats al sol, de manera que cal protegir-se adequadament i portar les provisions necessàries.
Can Buixó
Parc del Drac
Avió a l'Aeroport de Girona - Costa Brava
Capella de Santa Maria de Vilademany
Aeroport de Girona - Costa Brava
Estruç
Aiguaviva
Vista de les Guilleries
Capes a l'exterior del volcà de la Crosa