Tid  5 timer 37 minutter

3,8
7,6

Vist 665 gange, downloadet 34 gange

tæt på els Banys de la Presta, Occitanie (France)

RECORDA    si et posiciones sobre    " Veure més  "    (de color blau)  que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida - arribada: Refugi de les Conques (Prats de Molló-La Preste, Comarca del Vallespir, Catalunya Nord, Estat Francès).
Per arribar al Refugi: agafarem la pista forestal asfaltada que surt de l'entrada del Balneari de la Prest pal indicatiu) i puja al refugi (uns vuit kilòmetres).

Sortirem de l'aparcament del Refugi i anirem a la pista per on hem arribat i la seguirem tot pujant fins el final del seu asfaltat, per continuar un petit tros per la pista sense asfaltar fins trobar una cruïlla (pal indicatiu, la Togne). Aquí seguirem el camí que puja en direcció nord (senyals de pintura groga fins el Coll de Roques Blanques) per anar a sobre del Coll de Bise.
En aquest punt tenim una cruïlla de dos camins. Anirem pel que continua pujant pel caire que baixa de la muntanya fins arribar al Coll de les Molles (sota del Coll per la cara de Llevant tenim un refugi pastoral). El creuarem i seguirem pujant pel camí senyalitzat fins arribar al Coll de Roques Blanques.
En aquest punt enfilarem pel caire de la Muntanya en direcció nord-est per pujar al cim del Puig de la Collada Verda que és un molt bon mirador. Retornarem al Coll de les Roques Blanques on trobem el camí que va en direcció a Ponent a Ull de Ter (és un GRP que està senyalitzat amb pintura vermella i groga).
El seguirem uns pocs metres, per anar pel caire de la muntanya de les Esquerdes de Roja en direcció a Ponent ( el camí no té senyalització de pintura, però si alguna fita) fins arribar a la Portella dels Avets. Aquí ens retrobem amb el GRP.
Seguirem el camí que baixa en direcció sud-est (és el GRP que va al Refugi ,pintura vermella i groga) a trobar el Refugi de les Conques. En la baixada passarem per el Ras del Garber, la Font del Ras, el Pla de les Eugues i arribarem al Coll Baix.
El Coll Baix és una cruïlla important de camins (pal indicatiu). Anirem pel que baixa en direcció a Llevant per anar a trobar el Refugi de les Conques.

També podeu veure:
Refugi de Conques (Prats de Mollo)-Collada del Vent-Puig de la Collada Verda-Ras del Garbé

Refugi Pastoral dels Forquets-Coll de les Basses-Cabana dels Coms-Pla Guillem-Collada del Vent-Coll de Bise

Cartografia Editorial Alpina, mapa Costabona. I. G. N., mapa 2349 ET Massif du Canigou.