Tid  7 timer 21 minutter

3,2
6,5

Vist 463 gange, downloadet 16 gange

tæt på Sentmenat, Catalunya (España)

Aparquem el cotxe al carrer de la Llosa de l'urbanització Can Vinyals de Sentmenat i comencem a caminar en direcció nord-oest. Passem per una torre elèctrica, pel costat d'un forn de calç fins a Can Montllor de Dalt on travessem el torrent de Can Montllor pen un pontet i seguim en direcció a font de la fagina.
Seguirem el cami i pujarem fins al Puig de la Creu (668 m) i Santa Maria passant per la font del Gurri i baixarem pel mateix lloc per dirigir-nos al Salt de Montllor.
Vam passar per la font de la Fagina, la font dels Llorers i arribàrem a un indret fabulós , el Salt de Montllor. Tirem torrent de Can Montllor avall i en un punt molt brut i que costa de passar-hi girem a l'esquerra per un corriol bestant poc trepitjat fins arribar al camí que va a una torre elèctrica. Un cop a la torre elèctrica vam grimpar en direcció a la Roca del Corb (537 m) sense camí, lloc on hi ha les restes del Castell de Guanta o castell dels Moros que es veu que era una torre de vigilància. Per baixar del Castell vam trobar un corriol poc marcat al principi que ens va portar fins al camí de Castellet.
Per aquest camí i després de camí de Guanta arribem a Guanta on hi ha un Restaurant.
Vam tirar camí de Guanta avall fins un punt on hi ha una esplenada i comença el corriol de baixada fins al Salt de Guanta amb forta pendent. Hi ha un lloc equipat amb corda per ajudar a la pujada i baixada. Grimpant per les roques de la riera seca arribem al Salt de Guanta on vam arribar. En aquest punt hi ha la Cova del Comte on diu la llegenda que els Sarraïns van capturar el Comte Borrell i el van decapitar. La cova no la vaig trobar però he llegit que està a la banda esquerra del Salt darrera una Figuera!
En aquest punt s'ens va trencar la càmara de fotos i per això no n'hi ha.
Baixem pel costat de la riera de Sentmenat passant per la Font de Bou, un aqueducte i una barraca de pedra seca fins al camí de Can Senosa i el Camí de Guanta on girem a la dreta per una forta pendent fins al cotxe.
Carrer de la Llosa a l'urbanització Can Vinyals de Sentmenat.