Tid  5 timer 7 minutter

4,0
7,9

Vist 1318 gange, downloadet 84 gange

tæt på Montseny, Catalunya (España)

L’inici d’aquesta ruta circular és a l’aparcament del bonic municipi de Montseny.
Comencem la caminada arribant-nos a l’Església de Sant Julià de Montseny, d’estil romànic-barroc del Segle XII. Porta la inscripció de la data de construcció de la façana i de l'ampliació del temple, el 28 de març de 1767. Es curiós el petit desplom que té la torre quadrada del campanar.
Sortim del poble de Montseny i travessem la carretera de Collformic i combinant diferents carreteres, pistes i corriols sempre seguint el GR-5, passem paral·lels a la riera de Sant Marçal que després es converteix en la Tordera, la creuarem pel pont de la Llavina, i més endavant per un corriol amb força pujada arribem al veïnat de Montseny d’Amunt, on hi ha l’ermita de Sant Martí de Montseny. Petita ermita preromànica del S. X o de principi del S. XI.
Un cop visitada l’ermita deixem el GR-5 i anem a buscar la carretera que va a Collformic, la seguim pel seu costat uns 300 m. A mà dreta hi ha un corriol que ens baixa fins a la font del Sot de Raurell que es veu que raja generosa tot l’any.
Tornem a la carretera, la seguim uns 600 m. i prenem una pista a mà esquerra que puja fins el Mas Raurell, molt abans d’arribar, i seguim per la pista arribem a la carretera al mateix davant del trencant que ens porta fins la Capella de Sant Bernat de Menthon. És una ermita neoromànica dedicada a Sant Bernat de Menthon, construïda l’any 1952 al costat de l’hotel del mateix nom.
Al passar pel davant de l’hotel ens reben tres gossos Sant Bernat molt bons “jans” que ens deixen passar sense cap problema. Un cop visitada tornem per la mateixa carretera baixant fins el primer revolt i seguim a mà esquerra pel camí que passa per Can Gorgs a on hi ha la Formatgeria del Montseny, al trobar el seu propietari decidim comprar uns formatges de cabra, per cert molt bons!!!
Seguint ens arribem a la carretera que va al càmping les Illes, abans de passar el pont de Baiès prenem un corriol que baixa fins la riera de Sant marçal, la seguim i passem amb dificultat per un congost amb el rocam allisat pel corrent de l'aigua mirant de no mullar-nos els peus i fent petites però difícils grimpades fins arribar al cim del salt on podrem contemplar el magnífic salt del Gorg de les Dones d’Aigua, hi ha unes cordes per poder baixar però no les hem vist segures perquè sembla que eren posades feia temps. Sense prendre mal ni remullar-nos la veritat la descoberta de la riera s’ha convertit en tota una agradable aventura.
Tornem a la carretera i seguim pujant fins un punt on hi ha un senyal molt esborrat que posa Montseny, la seguim a mà dreta, el camí passa pels Esqueis del Bovilar. És una clariana i mirador on podem veure el curs de la riera que forma uns meandres engorjats espectaculars enmig abruptes d’esqueis i pedregars, al mig de molta vegetació.
Continuem pel camí i més endavant seguim per pista, passem la riera Xica per un pontet i arribem al veïnat de Vila-seca de Can Cervera a on hi ha restes de l’antiga església romànica de Santa Anastàsia, probablement del segle XII. Avui dia Can Cervera és una Masia amb Càmping i turisme rural.
Des d’aquí continuem per pista i corriols fins arribar un altre cop al poble de Montseny.
Tot just a l’entrada del poble ens desviem a mà dreta uns centenars de metres per anar a veure la Sitja del Llop o Estela de la Calma, que és un singular megàlit amb inscultures, protegida i ubicada amb una vitrina a on hi ha un petit mirador. El monòlit es trobava al Pla de la Calma, estava tombat formant part de les parets d’una cabana de pastor, anomenada Cabana d’en Ramon, a la finca del Molar.
Un cop vist el megàlit passant pels carrers del poble ens arribem a on hem deixar el cotxe donant per acabada aquesta bonica sortida.
Salut i bona caminada!!!

019 Salt i Gorg de les Dones d'Aigua

Salt i Gorg de les Dones d'Aigua

020 Prenem corriol a la dreta

Prenem corriol a la dreta
Panorama

• Foto af joboix

joboix 12-11-2020

Jeg har fulgt denne rute  Vis mere

Ruta circular que podria ser molt bonica si no hagués de fer dos km. per carretera. Els senders són de bon fer i té la gràcia de passar i de comprar formatges, a la Formatgeria de Montseny, tampoc es perdin el descobriment de la riera Sant Marçal. Salut i República.

JEP BOIX 12-11-2020

Gràcies Joboix pels comentaris i valoracions, la veritat és que ha estat una caminada molt maca i entretinguda. Llàstima del tram de carretera. Fins la propera. Salut!

• Foto af isacarretero

isacarretero 06-01-2021

Jeg har fulgt denne rute  verificeres  Vis mere

Una ruta molt maca. No vaig arribar al salt de les dones d’aigua, em feia por acabar dins l’aigua a -1 grau.

JEP BOIX 06-01-2021

Agraeixo els teus comentaris isacarretero. Moltes gràcies per valorar-la. Salut!

• Foto af barretons

barretons 09-04-2021

Jeg har fulgt denne rute  Vis mere

Molt bona ruta! Perdoneu, em permeto la llicència de dir que he fet diverses vegades aquesta ruta, el primer cop el 07-nov-2016 ... amb algunes variants. La més important, evitar el tros de carretera, consisteix en que un cop a Sant Martí del Montseny es continua pel GR 5 fins una mica més enllà de Can Jaume Llavina on s'agafa la pista (revolt pronunciat a la dreta) que puja cap a L'Auledell. Poc després de començar la pista hi ha un cadenat. D'aquest mas es pot anar per sender fins a Can Raurell i poc després retrobarem aquesta ruta. Dir que el tram de sender entre L'Auledell i Can Raurell és poc freqüentat i travessa un petit torrent, Font del Gallina al mapa ICGC. Per tant, és fàcil trobar vegetació crescuda. Dur tisores de podar (fent-ne un bon ús) ajuda a passar i conservar els camins. El sender dibuixat en el mapa ICGC es correspon bastant amb la realitat. També dir que a Can Raurell es passa pràcticament pel mas. Siguem respectuosos i evitem posar-nos a casa dels altres. Al Gorg de les Dones d'Aigua no hi he baixat mai. Per les fotos sembla delicat ... Per qui no ho sàpiga, el descens d'engorjats és una activitat no autoritzada dins dels parcs naturals, https://parcs.diba.cat/consells-regulacions-recomanacions. No és el cas anar a veure un gorg però és que m'ha vingut a la memòria un dia que em vaig trobar un grup fent descens amb cordes i neoprens al Sot de Gualba. Salut i bones caminades!

JEP BOIX 09-04-2021

Gràcies barretons, pels comentaris, valoracions i les recomanacions informatives. Salut!

• Guiuturmo 10-04-2021

Ens ho hem passat d'allò més bé, bona ruta per fer tranquils i gaudir-la, si amb la variant que comenten en altres comentaris evites el tram de carretera encara millora més.
    Recomano el tast de formatges en un entorn privilegiat i la compra dels mateixos, tots boníssims.

Salut

JEP BOIX 10-04-2021

Hola Guiuturmo, m'alegro de que hagis gaudit d'aquesta ruta! Gràcies pel comentari i la valoració.