Afstand

15. oktober 2021

Optaget

oktober 2021
Vær den første til at klappe
Del

Vist 33 gange, downloadet 1 gange

tæt på Périllos, Occitanie (France)

El Montolier de Perellós , de 707 metres es el cim més al nord de la llista dels "100 cims" de la FEEC. Es al límit de les regions franceses dels Audes i els Pirineus Orientals. Històricament, abans del Tractat dels Pirineus era possessió del Rei d'Aragò i comte de Barcelona (llavors al 1659 ja dels reis d'Espanya). Es considera la frontera nord dels Paisos Catalans.

Per arrivar-hi cal anar fins el poble de Opol-Perellós (Opoul-Perillos en francès). Passem en auto sota el castell de Salveterra i de Opol i seguim fins Perellos, unes poques cases i un reste de castell.
Aparquem en un planell vora un dipòsit d'aigua mig enterrat.

Comencem a caminar direcció nord, deixant el poble a la nostra esquena. Deixeu a la dreta un petit abeurador d'ocells i potser trobareu una fita que vaig deixar.
Aquí no tenia cobertura de mòbil i no ho vaig grabar (surt un KM menys), peró com que es lineal no hi ha problema.
Ja es veu el corriol i sobre tot les fites, algunes molt grosses.
Encarem la pujada per la muntanya calcària, molta pedra i molts forats. SI cau aigua aqui deu fer cap a la llacuna de Leucate, ja a la costa vora de Salses. Es el tros de més pendent.
Arribem a una pista que seguim direcció NE, avui amb una mica de boira. Som a la serra de Perellos o de Baylaret. No veiem la gran bola del radar metereologic fins que som a la vora.
El punt més alt del Montolier de Perellòs es darrera el RADAR.
Avui tenim poca vista, veiem la costa i poc més, doncs el núvol es baix.

No hi ha aigua en tot el camí, us aconsello no anar-hi al estiu, pot ser mortal.

Un altre "100 cim" al sac.
Kryds

Trobem pista

Seguir cap a la dreta
Bjergtop

Montolier de Perellos

Amb una gran BOLA de radar. Si no hi ha boira, es veu de molt lluny, gairebé de tot el Rosselló