Koordinater 1384

Recorded januar 2018

7,3

Vist 379 gange, downloadet 13 gange

tæt på Ripoll, Catalunya (España)

En aquesta ruta vaig voler unir les ressenyes que havia trobat per separat als 4 "miradors de Ripoll". És una ruta exigent, doncs cada ermita-mirador es troba ubicada a un turó separat, i entre un i altre hem de tornar a baixar a l'alçada de Ripoll. La part positiva és que podem dividir la ruta en fins a 4 parts diferenciades i fer les que ens vinguin de gust.
Vigileu el tram on hem de creuar la C-17. Podem evitar creuar-la si seguim un tram més vora el riu Freser i passem sota la carretera, fent una mica de volta.

Així com Sant Roc i el Catllar ja estan a dalt de tot (o gairebé) del turó, no és el cas a les ermites de Sant Bartomeu i de Sant Antoni. Per tant, també vaig voler explorar la possibilitat de pujar als punts més alts per cadascuna d'elles: el Turó dels Cirers i el Puigbò, respectivament. Detallo l'experiència per si algú sent curiositat, però tampoc són res del altre món (cims boscosos). Podríem ignorar tota la part aquesta si enllacem directament de Sant Bartomeu a Sant Antoni, he marcat un waypoint al Coll de Cal Carlí (just a l'est de l'ermita) on sembla que surt un corriolet que ens portaria ja a la població, i d'allà pujaríem a Sant Antoni per on el track baixa, per exemple, o per la cara sud que també li fa la volta.

Per anar de Sant Bartomeu al Turó dels Cirers començo enfilant per un corriol que sembla sortir de Cal Carlí, bastant net, i que acaba trobant una pista que passa per sota (nord) del Turó del Soler, on hi ha una torre d'alta tensió i poca vista més que la que ofereix la zona neta per on passen els cables. Després del turó aquest, veig el que sembla un corriol cap a la dreta, que va com seguint la carena direcció al Turó dels Cirers com m'interessa. Així doncs, el segueixo. Resulta ser que és senzillament el pas netejat fruit de la tala d'arbres que es nota que estan fent (o han fet fa poc) a la zona, doncs he d'anar sortejant branques i piles de troncs de tant en tant, però em permet avançar de manera còmoda pel que sospito que seria una zona amb vegetació frondosa. La meva alegria s'interromp a poc més de mig camí entre els dos turons. He posat un waypoint on més o menys acaba la part "netejada" per la tala d'arbres, i el bosc es torna ja salvatge fins al cim del Turó dels Cirers. Si realment voleu anar-hi, recomano avançar per la cara nord, la vegetació és menys densa. Després del cim del Turó dels Cirers, trobo el que sembla un corriol (waypoint). Miro el mapa ICGC, aquest corriol si el segueixo avall cap al nord em portarà a una pista que rodeja la serra per la cara nord i enllaça amb la carretera on vull anar a la cara sud. Però tinc el dia aventurer i com fins on veig sembla que el corriol segueix la carena, decideixo que m'arrisco a veure si realment té continuïtat tota la carena. La veritat és que em sorprén, doncs se segueix millor del que pensava. Un parell de cops sembla que es perdi, però sóc jo que no l'he acabat de seguir bé i retrocedint uns pocs passos el retrobo. Fins bastant avall de la carena, on el bosc passa a ser més obert i d'arbres caducifolis, de manera que tot el terra són fulles i ja se'm fa impossible deduir per on va el corriol. Però en genral podem avançar per on ens sembli fins que trobem la pista per on hauríem vingut de no haver seguit la carena.

La pujada després fins al Puigbò és gairebé tota per pista. Poc abans del cim agafem una pista més perduda que surt a mà esquerra fins a un replà, i després acabem d'enfilar al pla cim per on ens sembli a través del bosc, bastant net. La baixada la faig per un corriol en forta pendent fins al collet des d'on anirem i tornarem per visitar Sant Antoni.