5,2

Vist 2833 gange, downloadet 100 gange

tæt på Caimari, Baleares (España)

Hem posat com grau de dificultat el de moderat a causa del desnivell i llargària de la ruta, no per que hi hagi dificultats tècniques.
Podem partir de l'aparcament a l'inici del Camí Vell a Lluc, aprop de Caimari.Pujam per aquest camí(també és la GR-222)fins les cases de Son Canta, on seguint la GR-222, davallam fin l'àrea recreativa devora un pont. Seguint la GR per una pista ampla fins un creuer amb pal indicador on agafam cap a l'esquerra (E). Una estona més amunt deixam la pista cap a la dreta(N) a un punt on hi ha unes fites. Anam pujant per un tirany ple de fites, pel vessant esquerre del torrent (dreta orogràfica) fins arribar al Pas de n'Arbona. Entram dins el torrent i sense problemes, seguint les fites, anam cap N i desprès cap a l'esquerra(SW) fins a sortir a la pista que puja des de Comefreda. Tiram a l'esquerra (SW) i arribam al Coll de Sa Línia. Allà seguim la direcció cap el Puig de Massanella indicada per dues grans fites gravades. Sense cap problema anam pel camí dels nevaters que ens durà a una fita indicadora (com les del Coll de Sa Línia) que senyala el creuer on el camí es bifurca: a l'esquerra cap a la Font de s'Avenc i a la dreta cap el Puig (els dos camins ens durien al cim). Anam cap a la dreta i desprès d'un temps arribam a un portell (en la roca!) que ens dona pas al Pla de Sa Neu. A la dreta ,fora camí, a 50 m es troben les cases de neu. Travessam el Pla de sa Neu (direcció E) i desprès deixam a l'esquerra (a 50 m.)una fita gravada com les anteriors. Seguim les fites i el tirany arribant en 30 min al cim. D'allà anam cap el SW en direcció a una fita grossa (munt de pedres). D'allà seguint les fites anam baixant en direcció al Coll de N'Argentó. Abans d'arribar a la part més baixa del Coll ens desviam cap a la dreta i hem de seguir, sense perdre gaire altura, un tirany que ens duu en direcció al Coll del Prat.Des d'allà ens amollarem per la pista (en mal estat!) en direcció E. No hem de seguir els pals indicadors de la GR-222, que ens durien al Santuari de Lluc per un altre itinerari. Ja molt avall passarem aprop de les cases de Comafreda. Per la pista arribarem fins el camí vell de Lluc (GR-222).Hem de prendre cap a la dreta (això abans de la carretera asfaltada!) i seguint així fins tornar al punt de partida.

Coll de n'Argento

Coll que separa el Puig de ses Bassetes del de Massanella. Nosaltres en aquest itinerari no arribam a la part més baixa.

Coll de sa Linea

També dit Coll de Mancor o de Comafreda. Hi dues grans fites gravades que ens indiquen les direccions cap el poble de Mancor, cap a Lluc i cap el cim del Puig de Massanella.

Coll des Prat

Separa el Puig de Massanella de la Serra dels Teixos. Aquí la GR-222 va cap el Nord. No la hem de seguir. Anam per la pista cap l'Est.

Cases de Comafreda

La pista passa a ubs 100 m. de les cases.

Creuer Arbona

Hi ha fites.Deixam la pista cap el NW (dreta pujant) en direcció del Pas de n'Arbona.

Creuer Arbona1

El tirany surt a la pista que puja des de Comafreda al coll de Sa Linia.

Creuer Caimari

Arribant a la GR-222 (actualment falta el pal indicador!) seguim cap a la dreta(SE)en direcció al poble de Caimari. Cap a l'esquerra arribariem a la carretera i a lluc.

Creuer Lluc

La pista cap el NE (dreta pujant) va cap a Lluc (GR-222, hi ha pal indicador).Nosaltres hem d'anar cap a la l'esquerra (pista).

Creuer Cova Negra

Cap a la dreta(baixant) va la GR-222 que tancaria el circuit en el waypoint CreuerLluc. Cap a l'esquerra tancariem el circuit a Son Canta desprès d'anar uns centenars de metres per la carretera.

Fita Inferior

Es una gran fita de pedra grabada. Marca un creuer:cap a la dreta (N) va al cim pel Pla de sa Neu.Cap a l'esquerra va al cim passant per la font de s'Avenc.Anirem cap a la dreta,al Pla de sa Neu.

Fita Superior

Es una gran fita grabada. Ens marca un creuer: cap l'Est (esquerra baixant) ens duu al Pla de sa Neu, cap el Sud (dreta baixant) cap a sa font de s'Avenc.
springvand

Font de s'Avenc

Està situada dins un avenc i s'hi davalla per una escala. Fins i tot a l'estiu de ple té un aigua gelada i abundant.Dins l'avenc hi ha una taula de pedra. Fresc a l'estiu.
top

Puig de Massanella

MassanellaSW

Cim secundari.

Pas de n'Arbona

Ens evita un salt del torrent.

Pas des Coll Argentó

Abans d'arribar al fons del coll, les fites ens duen cap a la dreta (baixant) per sobre les roques cap un tirany i en direcció al Coll des Prat.

Pla de Neu des Massanella

Hi ha cases de neu. També un solitari Teix (Taxus Baccata) molt conegut.

Portellet Neu

És un portellet en la roca (NO en una paret) que ens dona entrada al Pla de sa Neu.

Son Canta

Passat les cases hem de seguir la GR-222, que gira a l'esquerra (pujant) i devallar paral·lel a la carretera, fins un pont.