-59 m
3,0
6,0

Vist 227 gange, downloadet 3 gange

tæt på Las Villas, Valencia (España)

Excursió que passa per un dels accidents geològics mes sorprenents del paratge natural del Desert de les Palmes.
Encara que es pot realitzar amb recorreguts alternatius, aquesta vegada hem decidit començar-la des del Barranc de la Ratlla, a la urbanització Montornes. Des de alli hem passat pel Mas de Garcia i el Mas de Cossin, per endinsar-nos cap a la pista que porta al Mas de Bover i des de este Mas, travessant la Carretera del Desert cap a la ruta que puja a la Roca Blanca.
A mig camí d'aquesta pujada, al costat d'un serral es desenvolupa un conjunt d'avencs i tallats de la vessant calcarea de la muntanya de gran singularitat, que hem travessat penetrant dins de la muntanya.
A partir de acii i desviant-nos de la pujada directa a la Roca Blanca, la pista es desvia cap al Refugi homonim i des d'aquest punt cap al serral de Benisalema on es creuen diverses rutes.
Des de este punt baixant el vessant oposat del Barranc de la Magdalena, hem arribat al naixement de la Font de la Salut visitat la seva ermita i des de estai hem desfet el camí cap al Barranc de la Ratlla, o haviem deixat els cotxes.
L'excursió no és dificil però cal tenir molta cura en els avencs i en travessar el tallat posat que entranya certa dificultat.