RODAMÓN

20. maj 2021

Optaget

maj 2021
Vær den første til at klappe
Del

Vist 20 gange, downloadet 1 gange

tæt på Castell de Cabres, Valencia (España)

Volta molt fàcil pels voltants de Castell de Cabres que és perfecta per a passar un matí.

L'única dificultat la podem trobar després de travessar la carretera CV-105 que uneix Castell de Cabres en el Boixar.

En aquest tram no trobem un camí o sender definit i caminem pels antics bancals que avui estan abandonats. Es tracta de menys d'un km i si no baixeu i us manteniu en el vessant del Tossal del Batle no us serà difícil trobar el pas.

Per altra banda el desnivell és quasi inexistent i, exceptuant el dit tram, transitem per senders i camins en bon estat.

Castell de Cabres

A Castell de Cabres podem deixar el vehicle a la plaça de l'església, també hi ha un bar que fa menjars.

Creu de Ferrer

Aquesta creu rememora el lloc on va ser abatut el Coronel Carlista Joaquin Ferrer, en uns altres 20 dels seus hòmens. L'acció va tindre lloc el 1873 per les tropes liberals que s'havien assabentat que passaven la nit a Castell de Cabres.

Lo Boveral

Aquest nom de Lo Boveral fa referència a un terreny tancat i comunal prou habitual per aquestes terres. Normalment es dedicava al bestiar utilitzat amb les faenes del camp. Avui és un preciós bosc on hi ha declarada una microreserva de Flora.
Springvand

Font del Camí

A la bora del sender veiem una porteta metàl·lica que amaga aquesta font.

Desviament

Continuem al recte deixant el camí que ens ix per la dreta que baixa cap al Mas de Boix.

Ginebre de Marc

En arribar al Ginebre de Marc hem de deixar el camí i continuar passant una tanca que trobem a la nostra dreta. Si continuarem pel camí, tornaríem cap a Castell de Cabres pel Pla de l'Artiga.

Desviament

Aquí trobem un camí a la nostra esquerra que seguim. Les fites amb el número 7 indiquen la ruta dels 7 pobles de la tinença que continuen al recte i que nosaltres deixem.

Plans de Bel

Travessem els Plans de Bel, que estan desproveïts de vegetació, en direcció a una pinada que veiem a la nostra dreta. Allí confluïm amb el Camí de l'Espinosa.

Pi

En aquesta pinada a la bora del Camí de l'Espinosa trobem aquest Pi impressionant.

Carretera

Seguint el Camí de l'Espinosa arribem a la carretera i trobem una tanca que hem de passar.

Pi de la Bruixa.

Des de la carretera veiem aquest solitari pi que si bé és gran no destaca especialment entre molts altres que hi ha per la zona. A diversos mapes l'he trobat assenyalat amb aquest nom, però no sé per què de tan singular apel·latiu.

Les Formiganes

En passar el Pi de la Bruixa anem a la bora de la carretera deixant-la a la nostra esquerra i passem el Coll de Rallo on comencem a separar-nos de l'asfalt. Podem veure el Maset de Rallo a la nostra esquerra i el Tossal del Batle a la nostra dreta. Si baixeu cap al Maset, anireu trobant antigues tanques de filferro i murets de bancals perduts que fan molt difícil l'abans. Jo recomane no perdre altura i anar vorejant el Tossal, ja que el camí que sembla que hi havia i que està marcat als mapes no el vaig trobar. Finalment eixireu a un camí que en pocs metres arriba a un barranquet.

Camí

Arribem a aquest camí que uneix Coratxà amb Castell de Cabres i el seguim cap a l'esquerra.

Desviament

En aquest encreuament seguim al recte, ja estem molt prop de Castell de Cabres.

Pins de la Coveta

A l'esquerra del sender podem veure aquests pins.

Peiró

Ja a l'entrada del poble tenim aquest Peiró, un de tants que hi ha per tot arreu en aquesta zona.