Moving time  3 timer 45 minutter

3,8
7,5

Vist 23 gange, downloadet 1 gange

tæt på Limeuil, Nouvelle-Aquitaine (France)

Mooie rondwandeling met start en aankomst in het pittoreske dorpje Limeuil. Dit middeleeuws dorp ligt op een heuvel en kijkt uit op de waterkruising waar de rivier Vezere in de rivier Dordogne stroomt.

De parkeerplaats ligt iets naast het dorp en vanaf daar lopen we voor het dorp langs naar de kruising van de twee rivieren.
De route loopt eerst een stuk de Vezere stroom opwaarts waarbij we een mooi uitzicht hebben op de landerijen voor het dorp. Ook de middeleeuwse kapel Saint Martin komt mooi uit zo in het veld.
Deze kapel is de moeite van een bezoek waard maar daarvoor moet je wel apart erheen want hij ligt niet op de route van deze wandeling.

Na 3,5 km verlaten we de oevers van de Vezere en gaan de heuvels op en door de velden en bossen slingeren we via kleine gehuchtjes en over bospaadjes weer richting Limeuil.
Door de "achterpoort" komen we in dit Anton Piek dorpje binnen en kijken even bij de kerk midden in het dorp. Hier staat ook het monument voor de gevallenen in de beide wereldoorlogen. Door de priegelstraatjes gaat het naar beneden tot aan de Dordogne en lopen we het kleine stukje naar de parkeerplaats terug.

Hier stroomt de Vezere de Dordogne rivier in.
Op de terugweg zijn we even gaan kijken bij deze kapel. Vandaar enkele extra foto's. De wandeling gaat er niet langs.
Nu met extra foto's van buiten.
Maar een prima plek om te zwemmen, vind Saar.