3,1
6,2

Vist 550 gange, downloadet 7 gange

tæt på Gavet, Rhône-Alpes (France)

Ascens a La Pyramide d'Ornon i a Le Taillefer des del Lac du Poursollet per la vessant nord.

L'ascensió doble en una sola jornada és perfectament viable però es pot fer una mica llarga si no s'està acostumat a forts desnivells (desnivell positiu acumulat de 1400 m) i a forts pendents.

Per realitzar la doble ascensió es recomana fer la ruta circular en qualsevol dels dos sentits. Nosaltres ens hem decidit a atacar en primer lloc el coll entre els dos cims (crec que sense nom) per tal de fer primer La Pyramide. La pujada al coll presenta encara una pala de neu força important que a primera hora del dia, amb la neu completament gelada, pot resultar força incòmoda i delicada. Es pot bordejar per l'esquerra (ruta seguida) grimpant una mica lateralment per la roca, però tampoc es pot dir que sigui el terreny més confortable del món.

Un cop al coll (2619 m), l'ascens a La Pyramide és un camp a través per terreny rocós molt senzill però sense gaires indicacions, on cadascú fa via cap al cim com bonament pot.

Des de La Pyramide es descendeix al coll per atacar Le Taillefer per la seva vessant est a la qual, per a la nostra sorpresa, el camí està perfectament marcat i indicat, això sí, és físicament exigent ja que el pendent és realment fort. Després d'un petit pas de grimpada molt senzill s'assoleix el cim. El descens final l'hem realitzat pel Col du Grand Van, molt més directe i sense neu.

Realitzar el bucle en l'altre sentit presenta l'avantatge de trobar-se la neu a mitja jornada, molt més tova i trepitjable. Ara bé, fer La Pyramide després d'haver fet el cim principal pot fer més mandra.