Moving time  2 timer 32 minutter

3,1
6,3

Vist 562 gange, downloadet 27 gange

tæt på Santa Cecília de Voltregà, Catalunya (España)

GORG NEGRE de la Riera de Sorreigs, Ermita de Santa Perpètua i Font de la Gorga Blava, a Santa Cecília de Voltregà.

Ruta del Sorreigs PR-C46: Espai Natural protegit de la Riera de Sorreig. Anirem a admirar el Gorg Negre des d'un petit balcó situat just a sobre (impactant de veure) i després des de la base.

GORG NEGRE: "Paratge de gran bellesa, situat a la capçalera del terme i que ha generat diverses llegendes com que és un gorg de profunditat insondable. Es deia que era un dels gorgs més profunds i inaccessibles on s'hi reunien les bruixes per congriar les tempestes i les pedregades que queien a la Plana de Vic"
www.santacecilia.cat/el-municipi/el-bruc.html

INICI: Aparquem en un revolt de la carretera que va a Santa Cecília de Voltregá, aprox.al km 3.

RECORREGUT:
- Travessem la carretera i seguim una pista asfaltada, que en breu creua la Riera de Sorreigs. És el PR-C49.
- Solell del Forat: inici del Cami de les Feixes
- Mirador Pere Vila Farres.
- Ermita de Santa Perpètua.
- Plaça Balladora.
- Rec de la Tuta.
- PLA DE A TERMA: pal indicador i bassa amb granotes, al costat d'un prat molt verd. PR: "Sender de Sant Bartomeu del Grau, bucle Nord. Corriol ran de tanca"

- Plaça de les Bruixes.
- Obaga del Pujol.
- Ull trencall (fita) a la dreta.

- Petit mirador damunt el Gorg Negre (ull!! Risc de caiguda!)

- Salt i gorg: Passem per unes balmes precioses!!

- Reculem per la pista fins un trencall que indica: "Al Gorg Negre per la riera".

- FONT DE LA GORGA BLAVA
- Creuar riera i PR
- Cordes, per evitar un toll al riu.
- GORG NEGRE (base): Imressionant
- Reculem i continuem pel PR
- Pujolís.
- Rètol de l'Espai Natural protegit de la Riera de Sorreig. GR i PR.

- Trencall a la dreta: seguim el PR, tot deixant la pista ampla.
- Torrent del Clos (creuar)
- Fi de la ruta

- - -
CURIOSITATS

EL GORG NEGRE: "Situat en plena riera de Sorreigs entre Sant Bartomeu del Grau i Santa Cecília de Voltregà, és un lloc de feréstega bellesa que Verdaguer degué conèixer en els anys jovenívols quan es dedicà a recórrer la comarca a la recerca de cançons populars per als mestres Marià Aguiló i Manuel Milà i Fontanals. Fou en aquest context que es decidí a escriure un bell romanço sobre el gorg i els bruixots que segons brama popular l'habitaven. Per accedir-hi, tant des d'una població com de l'altra, haurem de seguir una pista forestal practicable amb cotxes de tot tipus des de Sant Bartomeu i només amb 4x4 des de Santa Cecília que ens portarà en un punt marcat per un pedró de pedres on s'inicia una dreta drecera que descendeix fins una lleixa de roca que dóna sobre el gorg com una balconada sense barana a una alçada considerable. A partir d'aquest punt per un caminoi a l'esquera podem accedir al Salt de la Cabrida i, per un altre, que descendeix per la dreta podrem arribar fins a la base del gorg."