2,1
4,2

Vist 91 gange, downloadet 3 gange

tæt på sa Calobra, Islas Baleares (España)

Distancia recorrida: 8,4 km (06:27)

Tiempo en movimiento: 02:09

Altura Mínima: 504 m

Altura Máxima: 803 m

Itinierari

Començam a l'explanada del funicular del Puig Major (NOTA: no hi ha cap funicular...), devers el km 2,2 de la carretera de Sa Calobra (Ma-2141). Agafam el camí que connecta amb el Camí dels Cingles, i seguim per aquest altre fins arribar la Pla den Gumbau on es bifurca per anar cap a Bini Gran i Bini Petit.

En aquest punt, entram una mica cap als Binis i quan acabam de sobrepassar el tancat del sementer més gros dels dos que trobam, giram a la dret i l'enrevoltam per anar a a les penyes que hi ha devora i cercar unes fites.

Aquestes fites recorren una zona un poc dificultosa de transitar (molta roca i càrritx). Després comencen a davallar fins arribar al pas de n'Argentó. El camí sembla una mica aeri, però estam damunt un marge que salva un bon graó del terreny. Després el camí segueix fins arribar al pinar que hi ha dins la vall.

La nostra traça de GPS mostra com vàrem "guaitar" dins el Torrent des Gorg des Diners per trobar el Pas de s'Estaca, però vàrem recular per problemes de temps.

Així, remuntarem una mica la vall per dins el torrent per desviar-nos a unes roques on hi ha algunes fites, que ens porten fins als Clots Carbons.

Començam la tornada seguint unes fites que pugen en direcció al Puig Major i, de tant en tant, veiem restes de camí empedrat.

Quan som bastant amunt, les fites ens tornen a dur al camí principal dels Cingles. I d'aquí cap a l'inici de l'excursió.