angaar

september 2021
Del

Vist 27 gange, downloadet 3 gange

Volta per alguns del masos mes antics i emblematics de Collserola, de la part de Sant Cugat del Valles. Can Bell amb els seus camps de conrreu. Pujada a Mas del Bosc, casa de colonies, baixada cap a la antiga Can Gordi. Masia documentada ja al segle XVI. Al segle XVIII apareix com a propietat de Rafael Civil que la deixà en herència al seu nebot Rafael Mas i Civil. A finals de la dècada dels anys 40,
van marxar els últims masovers i va quedar abandonada, degradant-se fins arribar a la
ruïna. Segons es desprèn de documents antics, el nom de la masia prové del cognom
Guardi, que va perdurar fins després de la invasió francesa, que en va canviar la fonètica
a Gordi.
Direccio Sol i Aire i passant pel pantá de Can Borell, arribar a ermita Sant Adujtori, romanica, rodona i del segle X. Pujada forta a Turó de Sant Adjutori, baixada a coll de Torreferera i pujada a Turó de Trorreferera. Baixada a bosc entorn de Can Coll i resseguir Torrent de Can Codonyers, sortir del torrent cap a a Torre Cendrera.
Arriobem Pi d´en Xandri, arbre simbolic de Sant Cugat del Valles. Des de aqui cap a la Torre Negra, masia romànica fortificada que data de l'any 1145, creada com a fortalesa per defensar l'àmbit territorial del monestir de Sant Cugat del Vallès (Vallès Occidental), i que va ser reconstruïda entre els segles xiv i xv.[1] Està inclosa en l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya. Des de l'any 1842 fins a l'actualitat està en mans privades i pertany a la familia Rabadà.

antiga bassa de Can Gordi

font de Can Gordi

La Torre Negra1

La Torre Negra Sant Cugat Del Vallès, Barcelona, ESP

Pantà de Can Borrell, totalment buit.