Carles InJa

2,6
5,2

Vist 17 gange, downloadet 2 gange

tæt på El Brull, Catalunya (España)

Ruta amb inici i final a Collformic, on pujarem el Matagalls fent un recorregut per diverses fonts que hi ha als voltants.

Sortim de Collformic (hem deixat el cotxe una mica més avall ja que l'aparcament estava ple) i comencem pujant el turó d'en Bessa per baixar a la Font de Mossèn Cinto i seguidament a la Font dels Garriguencs.

Seguim el corriol i ja veurem al fons, a la part inferior junt al torrent, la font de Clareta i molt a prop la Font de la Sardana. Seguint per aquest mateix camí, quan veiem un pont que creua el torrent trobarem la Font dels Manlleuencs.

Continuem per darrera la font (no hi ha camí) i, a l'arribar a dalt del turó ens desviem a la dreta per anar a buscar el camí principal que ve del Coll de Saprunera. Aquest és el tram més "perdedor" perquè pràcticament no hi ha camí. Hem de passar per on puguem per anar a parar al camí principal. Jo he entrat a un petit bosc per sortir-ne al cap de poc, amb la intenció de no passar per una zona d'esbarzers.

Un cop al camí principal ja veurem indicat la Font de Matagalls i, posteriorment, la Font dels Cims.

Arribem al cim del Matagalls, sempre amb força gent, i baixem pel camí principal per desviar-nos a la Font Freda o Font de la Rosa.

A partir d'aquí podem baixar pel camí típic o anar primer per l'esquerra i després per la dreta anant pujant els turons que hi ha pels costats del camí.