Tid  8 timer 45 minutter

4,6
9,3

Vist 384 gange, downloadet 10 gange

tæt på Tregurà de Dalt, Catalunya (España)

Per arribar a l'inici de la ruta pujarem per la pista que va de Tregurà fins a Ribes de Freser i deixarem el cotxe al Collet de la Gralla.
Just al collet trobarem una bifurcació amb una barrera perquè no pugin vehicles, seguirem aquesta pista passant per la collada del castell dels Moros, on veurem un petit estany just al davant de dues roques immenses anomenades castell dels Moros.
Seguirem pista amunt fins a la Collada de Fontlletera on també trobarem un petit estany. Passat l'estany la pista fa un gir cap a l'esquerra, però nosaltres seguirem rectes deixant la pista i continuarem camp a través.
Irem resseguint la Costa de les Eugues, sempre buscant el millor lloc per poder anar caminant perquè sempre vas caminant amb el pendent de costat fent una posició una mica incomoda. Passarem per davant de la Barraca del Pastor on varem cada envoltats de cavalls i vaques que pasturen pels voltants.
Continuarem pujant suaument sempre amb aquesta posició bastant incomoda fins poc abans d'arribar al cim del Puig del Pasturia on ja enfilarem rectes amunt amb un desnivell considerable.
Un cop al cim gaudirem d'unes vistes espectaculars de l'Olla de Vallter i del camí que hem fet i gran part del camí que ens queda per fer.
Ara només hem de seguir la cresta tot pujant fins a arribar al punt més alt de la ruta Les Borregues, on des d'aquí les vistes encara són més espectaculars.
Farem una petita desviació cap a l'esquerra i resseguirem tota la cresta (Serra del Catllar) fent puja i baixes fins arribar Al puig de Fontlletera on també gaudirem de molt bones vistes i sobretot de la baixada que ens espera i la pujada al Balandrau ultim cim de la ruta.
Farem un descens molt pronunciat amb un terra força relliscos perquè les pedres es mouen fins al Coll de Trespics. Un cop al coll començarem l'ascens al Balandrau amb una pujada amb fort desnivell.
Un cop a dalt i gaudit de les vistes espectaculars baixarem pel dret pel Serrat de Granollers fent un descens llarg i amb fort pendent fins a arribar a la pista que va de Tregurà fins a Ribes i la seguirem fins arribar on hem deixat el cotxe i final de la ruta.