nouxe

4,4
8,8

Vist 18 gange, downloadet 5 gange

tæt på Vidrà, Catalunya (España)

Hem començat la caminada al coll de Collfred (s’hi arriba des de Vidrà per una pista estreta), on seguint el camí del Meridià Verd hem pujat fins al coll d’en Bosc i tot seguit, per un corriol penjat hem arribat a l’ermita de Santa Magdalena de Cambrils, rodejada d’imponents faigs.
Desprès de visitar l’ermita que hem trobat oberta, anem al castell de Milany, seguint el camí que va carenejant totpassant pel coll de Trebija, el serrat de les Tres Cares, el serrat dels Belitres, el coll de la Creu de l’Espinau, el pla del Tabac, puig de l’Obiol, collet de l’Amorriador i el coll de la Creu del Castell, que dona pas a la pujada al cim i al castell.
On podem gaudir de les vistes que hi ha des del cim, ja que en un dia clar, es poden veure el Pedraforca, rasos de Peguera, Tossa d’Alp, Taga, Puigmal, Serra Cavallera, Bastiments, Costabona, Canigó, Comanegra, Bassegoda, etc., i cap al sud, el Montseny, Montserrat, Sant Llorenç del Munt, etc.
Continuem la marxa, retornant al coll de la Creu de l’Espinau, des d’on anem a la dreta baixant cap al camí del Barretó, que seguim un tram aviat el deixem per seguir el camí que baixa per sobre el rec de la Coma, fins que el deixem per baixar per una drecera sense camí, però molt curta i de bon fer, que ens permet enllaçar amb el camí que ens porta ràpidament a l’ermita de Santa Margarida de Cabagés.

Visitem l’ermita i podem gaudir dels arbres ben acolorits per la tardor, doncs el sol és ben present i ens permet contemplar els boscos amb una altre perspectiva. Seguim el camí, ara per una ample pista fins arribar a les envistes de la masia Fontcuberta, on en el prat podem veure el magnífic faig gros de Fontcuberta. Creuem el prat i seguint un camí poc marcat anem pujant pel mig d’una bonica fageda entre roques fins arribar al punt de sortida del coll de Collfred.

01 Sortida i arribada - Collada de Collfred

Religiøst sted

02 Santa Magdalena de Cambrils

L'ermita de Santa Magdalena de Cambrils està situada al capdamunt de la serra de Santa Magdalena a 1.547 m d'alçada al sud del terme del municipi de Vallfogona de Ripollès (Ripollès) i que mena, vers l'oest, cap a a serra de Milany i els límits del municipi de Vidrà.

03 Serrat de les Tres Cares

04 Coll de la Creu de l'Espinau

05 Pla del Tabac

06 Puig de l'Obiol

El Puig de l'Obiol és una muntanya de 1.544 metres que es troba entre els municipis de Vidrà, a la comarca d'Osona i de Vallfogona de Ripollès, a la comarca del Ripollès.

07 Collet de l'Amorriador

08 Coll de la Creu del Castell

Borg

09 Castell de Milany

El Castell de Milany fou un castell termenat al cim del Milany, un puig que domina la vall que comunica Vallfogona amb la plana de Vic. Es tracta del castell català bastit a una major alçada.[1] Avui dia l'estat és de ruïna, és al límit municipal entre Vallfogona i Vidrà i ha estat catalogat com a bé cultural d'interés nacional.
Religiøst sted

10 Santa Margarida de Cabagés

Santa Margarida de Cabagés és una església romànica de Vidrà (Osona) inclosa a l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya.