nouxe

4,2
8,3

Vist 9 gange, downloadet 0 gange

tæt på El Brull, Catalunya (España)

Coll Formic El Sui 5 Novembre
Sortida matinal per pla de la calma , aparquem en Coll Fòrmic, arranquem per la pista que puja fins el Pla de l’Assa Mort, i seguint el GR 5.2, passem per Corral de Puigventós, Baixada de la Mel, Pla de l’Estany, Pla del Bassau, Pla del Clot, Pla del Cafè, Pla del Ginestar, Collet de la Font del Ginebre, i en la cruïlla girarem a l’esquerra, i a 430 metres a la dreta, Pla de la Terma, Barraca d’en Ramon, i a la Sitja del Llop a l’esquerra fins els Plans de Vallfornès, Roca Roja, Pla del Sui, i el Sui (1318) metres.
Bjergpas

01 Coll Formic

El Collformic és un port de muntanya situat al municipi del Brull, a 1.142 m d'altitud, a l'extrem nord-oest del Montseny. És partió d'aigües entre les conques del Besòs i la Tordera.

02 Pla del Asa Mort

Aquesta llegenda diu que un veí d'un mas del Pla de la Calma va anar a vendre carn al mercat de Vic. Com que duia la carn carregada en un ase, l'animal va quedar impregnat de la seva olor i, de tornada cap al mas quan ja fosquejava, els llops atrets per la flaire que desprenia l'ase s'hi van abraonar i el van matar. Des d'aleshores, aquest indret del Pla de la Calma s'anomena el Pla de l'Ase Mort.
Bjerghytte

03 Corral de Puigventós

El corral de Puigventós o de la Cortada és una construcció de planta rectangular, d'uns 17 per 12 metres, d'una sola planta feta de carreus irregulars de pedra. Aquests carreus en bona part de la construcció estan posats sense cap lligam excepte en algunes parts on s'ha utilitzat l'argamassa i el ciment. La teulada és de teula àrab, a doble vessant que desguassa a la façana principal i a la part posterior. La façana principal s'orienta al nord-est. Aquí s'hi observen dues portes, que són fetes amb carreus més grans i tallats de forma regular, l'una amb la llinda de fusta i l'altra amb una biga de formigó. En cap de les quatre parets hi ha finestres sinó unes petites obertures de 35 per 10 centímetres aproximadament.

04 El Cafè

Cafè del Pla de la Calma que presideix un petit pla conegut també com el Pla del Cafè a una altitud de 1190m a l’est de la pista forestal que des de Collformic s’accedeix a Tagamanent.
Kryds

05 Desviament al Sui

Bjergtop

06 El Sui

El Sui és una muntanya de 1.319 metres que es troba entre els municipis de Montseny i Tagamanent, a la comarca del Vallès Oriental.