Afstand

Optaget

november 2022

Send til din GPS

Download ruter fra Wikiloc direkte til din Garmin, Apple Watch eller Suunto.

Køb Wikiloc Premium Opgrader for at fjerne reklamer
Send til din GPS Send til din GPS
Vær den første til at klappe
Del

Vist 13 gange, downloadet 1 gange

tæt på Rasquera, Catalunya (España)

Ruta aventurera, feréstega i exigent sortint del poble de Rasquera (Ribera d'Ebre) des d'on resseguirem durant un bon tram la carena i gaudirem d'unes vistes panoràmiques magnífiques. Coronarem un parell de cims secundari i dos 100 cims: Cim de Coll Cante (443 m), primer 100 cims, Cim de Coll de Pins (500 m), Punta Terracuques (567 m) i per últim el nostre segon 100 cims, Roca de la Barca [les Picòssies] (771 m) gran mirador de la vall.

Després de les Picòssies ens endinsarem en un tram força salvatge i aventurer on el camí està molt poc definit i trobarem alguna fita, però cal anar amb compte i resseguir la traça pel costat de la roca. Ens vindrà una forta baixada sense camí fins a arribar al Portell del Cosp, des d'on ens endinsarem en la bonica Teixeda de Cosp i ens encaminarem fins al refugi lliure de la Font del Teix. Des d'aquest punt baixarem fins a trobar pista i agafarem el Camí Vell del Cosp i el Camí dels Frares travessant camps d'oliveres, ametllers i cireres.

Aparcarem al poble i ens dirigirem cap al SO i comencem a pujar un tram arranjat amb escales deixant ràpidament el poble enrere. Travessarem la carretera i seguim pujant escales fins a sortir a un mirador presidit per una estàtua de Jesucrist on gaudirem d'unes bones vistes del poble de Rasquera. Prenem un camí fonamentat que ens conduirà fins a l'ermita de Sant Domènec on també trobarem una zona de pícnic amb taules i barbacoes.

En aquesta zona trobarem un indicador que comença a pujar moderadament i sostingut entre pins tot resseguint la carena fins a arribar a un mirador. El sender continua pujant per una carena més definida i amb algun petit ressalt rocós. Anem avançant i la carena es fa fent més estreta on farem alguna recolzada de mà fàcil fins a un collet i tornarem a remuntar fort per carena ampla fins a assolir el cim del Coll de Cante (443 m). Tornarem a davallar una mica per tornar a pujar fort per la carena fins a aconseguir el Coll de Pins (500 m) coronat per un vèrtex geodèsic i des d'on gaudirem d'una panoràmica de 360 graus. Des del mateix cim fem una anada i tornada per un corriol que en pocs metres arribem a un refugi antiaeri.

Reprenem la marxa pel sender carener fent una curta davalla fins a una cruïlla de camins i ens dirigirem cap al cim de Terracuques pel sender senyalitzat en color vermell fins a coronar el cim de Terracuques (567 m). Un cim estret i parcialment emboscat.

Seguirem per la carena fins a flaquejar una gran paret calcària i de seguida gira cap a l'esquerra i s'enfila uns pocs metres per recuperar la línia carenera en un altre collet. El sender segueix amb tendència per l'esquerra i veurem un indicador cap a la Llacuna per un corriol que continua flanquejant la carena fins a arribar a les ruïnes del Mas del Garrupo.

A partir d'aquí s'acaben els senders fressats i cal buscar en aquesta clariana d'on es troba el mas un corriol (fites) que s'endinsa en el bosc tot pujant. Una mica després, tot just quan el corriol s'aplana trobem una bifurcació poc evident on deixarem el corriol i els senyals vermells agafant el corriol a la dreta.

N'encaminarem per una senda en poques fites que puja flanquejant la carena per la seva dreta, aquest és un tram on cal estar atents a les fites i intuir el camí a seguir fins a coronar les Picòssies (772 m). És un cim coronat per una fita cimera i des d'on gaudirem d'una excel·lent vista.

Davallarem el cim per una canal i després baixarem per una carena ampla i pelada seguint una senda indefinida amb alguna fita fins al Coll de la Barca. Des d'aquí avançarem per un camí força tapat i molt poc definit per matoll punxant que es dirigeix directe cap a la Roca de la Barca. Un cop som al costat de les imponents i verticals parets apareix una senda una mica més definida (fites) que ens convida a flanquejar les parets de la roca. Continuarem per una carena rocosa fins a arribar a una fita termal i des d'aquí xalarem d'una vista fantàstica de la Vall de Cardó.

Des d'aquí començarem a davallar fort (fites) per una carena que ens porta directament cap al Portell del Cosp sense camí definit i buscant zones de roca calcària on haurem de recolzar alguna mà fàcil fins a arribar a una cruïlla de camins senyalitzada del Portell del Cosp. Aquí donem per finalitzada el tram aventurer i feréstec. Continuarem les indicacions cap a la Font del Teix per un sender fressat (senyals vermells) que davalla fent ziga-zagues i passarem per un gran teix i després per un pi carabasser on tot seguit ens trobarem un ressalt rocós i fàcil equipat amb una corda (innecessària en sec).

Ens endinsarem pel bonic bosc de la Teixeda travessant alguna tartera fins a arribar al refugi lliure de la Font del Teix molt ben equipat i amb molt bon estat.

A partir d'aquí combinarem corriols i trams de pista ampla i bona fins a arribar al poble de Rasquera i cal estar atents de no marxar sense haver provat els seus pastissets que són una delícia pel paladar i l'estómac.
Bjergtop

Roca de la Barca (les Picòssies) (772 m)

Punta de Terracuques (567 m)

Coll de Pins (500 m)

Bjergtop

Tossalet del Cànter (457 m)