Moving time  4 timer 31 minutter

2,9
5,8

Vist 123 gange, downloadet 9 gange

tæt på Rocabruna, Catalunya (España)

Sortida al Vallespir. Anem per Camprodón fins al Coll d'Ares, a on es pot deixar el cotxe.
A sobre mateix de la carretera hi ha un indicador que assenyala el Tour du Haut Vallespir, direcció a Prats de Molló. D'allà surt el corriol que ens portarà en pocs minuts fins el Coll de Pixadors. Des-d'allà ja podem veure en majestuós Canigó i a sota, més a prop, el nostre objectiu d'avui: La Torre del Mir.
Però abans d'anar a la Torre volem fer uns cims. Seguint la tanca amb filat de filferro espinós que separa la Catalunya Nord de la Sud arribarem en pocs minuts al primer cim, el Pic de les Forques de 1.619m. Un munt de pedres apilonades en forma de fita ens assenyala el punt més alt.
Baixem suaument cap el Coll de les Boires, en mig de vaques i cavalls que pasturen sense fer-nos massa cas i tornem a pujar sempre seguint la tanca de filferro fins al segon cim. Aquest té dos noms: Turó de Plan Xanau o Pic del Pastoret, de 1.632m. La fita que hi ha al cim està més treballada que l'anterior.
Fotografia de rigor i baixada cap a Coll de Prats, això si, recollint alguns pinatells que anem trobant arran de camí.
A la Collada de Prats es pots agafar si es vol, una pista que va cap a la Torre de Mir. Nosaltres preferim pujar al tercer cim del dia que és a pocs metres, el Puig de les Basses.
Des del seu cim, marcat amb una petita fita de pedres podem tenir una excel.lent vista del Costabona i més enrere el Bastiments i els Gra de Fajol.
Baixem direcció Nord per un camí que ens durà a les Basses de Puig Sec des d'on veiem ja molt a prop la Torre del Mir. Creuem una tanca i anem apropant-nos-hi per una pista i algunes dreceres que finalment ens portaran a una altre tanca, sense cap indicador que hem de creuar i en pocs minuts ja som a la Torre.
La Torre del Mir formava part d'una xarxa de dispositius de vigilància i alerta dels reis de Mallorca i enllaçava amb la Torre de Cabrenç i la Torre de Cos. S'hi podien fer senyals per a informar la població d'un atac imminent. Aquesta torre de guaita data del segle XIII i s'eleva a 1.536 metres d'altitud, on es beneficia d'una situació estratègica que permet veure i vigilar Prats de Molló, tota l'alta vall del Tec, Coll d'Ares (Pirineu) i, al fons a llevant, les planes del Rosselló. La torre va ser restaurada el 2009 i és visitable. Es poden pujar els 2 pisos fins a la terrassa superior. És un edifici de planta circular a tres nivells coberts amb voltes de pedra i construït sobre una plataforma.
La tornada es pot fer fàcilment desfent el camí d'anada fins a la Collada de Prats i allà anar seguint la pista, però nosaltres vam agafar un petit corriol que surt de sota mateix de la Torre, marcat amb una petita fita de pedres, i el vam anar seguint fins arribar a una pista a on hi ha un indicador. Allà, en lloc de seguir l'indicació cap a la dreta (cap a les Basses de Fabert), vam girar a l'esquerra seguint la pista fins arribar a un altre indicador de Font de la Torre. Allà vam deixar la pista, vam veure la Font i vam seguir cap a l'esquerra de la Font fins a una caseta construida a la zona coneguda com les Artigues d'en Cases. Al costat de la casa hi ha una porta gran pel bestiar: no cal passar-hi. Es té que seguir la tanca de filferro que puja pel darrera de la casa pel mig del prat i arribarem també a la pista de la Collada de Prats.
Allà ja només cal anar seguint la pista fins el moment que cal deixar-la per pujar cap el Coll de Pixadors.
Nosaltres ens vam distreure i ens vam passar aquest trencant.
Pel lloc que nosaltres vam trencar i vam començar a pujar muntanya amunt cap el Coll no hi ha un camí visible però és senzill, ja que només cal seguir prat amunt fins a trobar el camí que haguèssim tingut que agafar un centenar de metres abans.
I ja només cal anar seguint aquest camí fins el Coll de Pixadors a on hem de creuar la tanca de filferro pel lloc que trobem més fàcil i en pocs minuts a Coll d'Ares.
Hi ha l'opció de pujar al cim del Coll d'Ares abans de marxar, però nosaltres no ho vam fer.
parkering

Coll de les Boires

Turó d'en Xanau o Pic del Pastoret

Kryds

Indicador, Collada de Prats.

Puig de les Basses

Bases de Puig Sec

Coll de les Bases de Fabert

Drecera a la dreta

Tanca

Borg

Torre del Mir

Torre del Mir i sender per tornar

Kryds

Indicadors, seguim camí de la dreta

Pista, seguir a l'esquerra.

Trencant de la Font de la Torre

springvand

Font de la Torre, seguir esquerra.

Casa a les Artigues d'en Cases.

Tanca i pas. No passar, seguir tanca pel bestiar del darrere de la casa amunt.

Seguir tanca amunt

Kryds

Seguir pista de l'esquerra.

Deixem pista.

Deixem pista per pujar cap al Coll de Pixadors, però ho haguèssim tingut que fer un centenar de metres abans. Ens hem distret i hem pujat pel mig del prat sense camí marcat, però sense cap dificultat, fins a trobar el camí correcte.

Panoràmica del Canigó i la Torre del Mir.