Carles InJa

4,4
8,8

Vist 37 gange, downloadet 2 gange

tæt på Setcases, Catalunya (España)

Bonica ruta, amb molt bones vistes, on anirem fins al Circ del Concròs, pujarem a la carena per anar a Roc Colom i seguidament al Costabona per després baixar pel refugi de Jaume Ferré.

L'inici de la ruta havia de ser al punt "deixem la pista" però el camí de Setcases a Espinavell estava barrat al pas a vehicles. Així que he hagut de deixar el cotxe a la carretera (hi ha lloc per deixar cotxes).

Els primers 2km (i els últims 2) són gratuïts i sense cap misteri; típica pista forestal.

Total, comencem a pujar ja pel corriol que puja pel costat d'un torrent on hi passa aigua i, al cap de poc ens desviem a l'esquerra. Aquí ve un tram una mica perdedor: anem seguint fites, marques blaves i alguna de vermella, però de tant en tant desapareixen. És millor anar seguint el gps perquè no hi ha camí marcat.

Posteriorment comença la tartera. Aquí hem d'anar en molt de compte de no caure. Es passa fàcilment però hem d'anar en compte. Els rocs són molt grans i ens podem ajudar de les mans; no hi ha perill però s'ha d'anar en compte.
La tartera no té ni fites ni marques. Resumint-ho de manera fàcil: s'ha d'arribar fins dalt de tot, així que és igual per on es passi. Jo he passat pel mig per després anar a buscar el rierol que passa per la nostra esquerra, però dóna igual. S'ha d'arribar a dalt de tot passant per on es pugui.

Un cop passada tota la tartera (és força llarga) arribem al Circ del Congròs. Espectacular.

Deixem el circ per encarar una altra tartera, aquest cop de pedra fina i terra. Igual que abans, l'objectiu és clar: s'ha d'arribar a dalt de la carena, és igual per on es passi.

Un cop dalt, el paisatge torna a ser espectacular, les vistes són impressionants. A la nostra dreta veiem el Roc Colom i més endavant el Costabona. La pujada al Costabona no té cap dificultat.

Al baixar, a l'alçada del coll de Pal ens desviem a l'esquerra. Seguim un corriol que va baixant i que després desapareix. Bé, aquí comencem a veure fites però després ja s'acaben. Hem d'anar baixant pels verds prats fins arribar al refugi de Jaume Ferré.

Un cop aquí, podem tornar per pista o bé desviar-nos i agafar un corriol que primer està marcat amb groc i blanc per després desviar-nos i agafar un marcat amb pintura blava.

Tornarem anar a parar a una pista que la deixarem ràpidament per baixar pel camí dels Carboners. Aquí hem d'estar atents perquè arribarà un moment que ens desviarem a la dreta. A parti d'aquí baixem al rierol, el creuem per on puguem i anem a buscar el punt de partida.

Nota: puntuo la dificultat com a "Difícil" degut a la pujada per les dues tarteres, ja que no és una pujada per camí ni corriol.