Uploaded 14. januar 2019

Recorded januar 2019

8,5

tæt på Rates, Porto (Portugal)

Barcelos é por direito próprio o epicentro do caminho Português de Santiago, uma vez que é um centro urbano com raízes históricas elencadas na tradição de peregrinação a Santiago. É a cidade da lenda do Galo, tradição ligada à peregrinação compostelana. O caminho é constituído por uma série de etapas, num total de 240 km , do Porto a Santiago de Compostela, ao ritmo de cada um. O caminho no concelho de Barcelos é composto essencialmente por caminhos rurais de grande valor histórico e paisagístico e divide-se em 2 etapas (S. Pedro de Rates – Barcelos e Barcelos – Ponte de Lima).

Barcelos is the epicentre of the Camino de Santiago in its own right, since it is an urban centre with historical roots listed in the pilgrimage tradition to Santiago. It is the city of the Legend of the Rooster, a tradition associated to the pilgrimage to Compostela. The way consists of a series of stages, in a total of 240 km, from Oporto to Santiago de Compostela at each one’s pace. The way in the municipality of Barcelos consists essentially of rural paths of great historical and landscape value and it is divided into two stages (S. Pedro de Rates – Barcelos and Barcelos – Ponte de Lima).