nouxe

3,7
7,5

Vist 14 gange, downloadet 0 gange

tæt på Monreal, Navarra (España)

5ª Etapa Camí Aragones de Santiago Monreal Tiebas !3,2 Km 116 metres de desnivell, aquesta etapa la hem partit en dos, al tindre un dia més, lo normal és fer Monreal Puente de la Reina.
Sortim de Monreal agafem el camí fluvial de Navarra que ens porta sense desnivells fins l’entrada delpble de Tiebas.
Bjerghytte

01 Monreal

Elo (cooficialment en castellà Monreal) és un municipi de Navarra, a la comarca d'Aoiz, dins la merindad de Sangüesa. Limita amb Untziti al nord, Oloriz i Ibargoiti al sud, Noain (Elortzibar) i Untzue a l'oest.

02 Otano

Otano (Otao en euskera) es un pequeño pueblo por el que pasa el Camino de Santiago, aunque actualmente solo viven 3 familias en él, o quizá por ello, conserva el ambiente medieval que por su historia le corresponde. Dispone al lado de su puente una zona de recreo que invita a visitarlo. Destaca el restaurado puente medieval sobre el río Elorz, con cuatro arcos y dotado de un área natural de recreo. Al ser una localidad tan pequeña, su Concejo, aunque existe, está tutelado por el Ayuntamiento de Noáin (Valle de Elorz). Actualmente la representante de esta localidad es Doña Raquel Izpura.
Bjerghytte

03 Tiebas

Tiebas-Muru Artederreta (oficialment en castellà Tiebas-Muruarte de Reta) és un municipi de Navarra, a la comarca de Cuenca de Pamplona, dins la merindad de Pamplona. El nom d'aquest poble i el seu desenvolupament en un moment de l'edat mitjana va unit a la figura del monarca Teobald II (1253-1270) que va triar aquesta vila com una de les seves reials residències. En 1263 es porta a terme una permuta entre els responsables de la Col·legiata de Roncesvalls i el rei, després de la qual aquest rep les propietats que aquesta Col·legiata tenia a Tiebas en canvi de les seves propietats en el proper municipi de Badostain, acreixent el patrimoni real de la vila si bé tot sembla indicar que Tiebas no va perdre el seu caràcter rural i va romandre amb una grandària de població no molt gran. En 1264, el rei Teobald II va concedir als pobladors de Tiebas els mateixos "furs" que gaudien els francs de la rua de Sant Martí de la ciutat navarresa d'Estella-Lizarra. I dos mesos més tard el privilegi perpetu de ser "realengos" i "lliures de tota labor", excepte treballar en els castells.