Kubala

Optaget juli 2018

5,4

Vist 147 gange, downloadet 5 gange

tæt på Benigànim, Valencia (España)

Temps total: 7:20:08
Temps en moviment: 5:05:28
Hora d'eixida: 5:20
Hora d'arribada : 12:40
Dificultat: IBP = 85HKG

Ruta lineal que uneix els pobles de Benigànim i Quatretonda.

La ruta comença al parc l'Ortissa de Benigànim, comença pujant per les escales del Calvari per passar pel Convent de Sant Francesc i l'Ermita Sant Antoni, fins al dipòsit Picoio serà asfalt, a partir d'aquest punt començarem a baixar per un camí de terra que ens durà fins a la Font dels Frares la qual no xorra.

Seguirem el nostre camí per pistes fins arribar a la Font del Pi, un poc més avall de la font trobarem l'eixida d'aigua, en aquest cas la font xorrava aigua fresqueta.

Continuem pujant fins al Port de Benigànim, ací tindrem que creuar la carretera i a partir d'aquest punt comença lo bo, agafarem una pujada primer pista i després senda que començarà a pujar i pujar fins arribar al Vèrtex Geodèsic de Benigànim, tenim la sort de poder contemplar desde aquest punt l'eixida del sol.

En aquest punt de la ruta tot seran pujades i baixades amb un desnivell considerable, després del Vèrtex Geodèsic comencem a baixar i baixar, enfront tindrem una pedrera, baixarem fins arribar a la pista, trencarem uns pocs metres i desseguida agafarem una senda a mà esquerre i tornarem a pujar i pujar, una vegada dalt tornarem a baixar passant pel Coll de Brugars, de nou tornarem a pujar i pujar passant prop del Xim i la Penya de la Mola, a partir d'aquest punt ve una baixada amb moltíssima pendent que havem tingut que anar molt a poc a poc ja que era fàcil esvarar-se, aquesta baixada ens portaria a una pista.

Aquesta part és sense dubte la més dura de la ruta, desde el port de Benigànim fins la pista comentada al final hi han tres pujades i baixades amb molt de desnivell.

Una vegada a la pista trencarem cap a la dreta, la pista començarà a baixar i baixar, la part final de la pista té formigó i mor en una altra pista, de nou trenquem a la dreta, pugem un poc i arribem a l'Alberg de la Bastida, dallí seguirem recte per la pista fins arribar a l'Àrea Recreativa del Pla dels Engolidors, allí farem una paradeta per a esmorzar.

Recuperem de nou la pista i a pocs metres trencarem a la dreta per un camí més estret que començarà a pujar, no amb tanta pendent com en el port de Benigànim, la pista és farà senda, passarem per zones amb abundant vegetació i pujarem fins al Molló.

Una vegada dalt del Molló tot serà cap avall fins arribar a Los Corrales, a partir d'aquest punt continuarem baixant per un camí asfaltat fins arribar al poble de Quatretonda a on donarem per acabada la ruta lineal.

La ruta la qualifique com a difícil sobretot pel desnivell de la zona del Port de Benigànim.

Vis mere external

parkering

EIXIDA ORTISSA

CALVARI

Escales que tindrem que pujar per arribar a El Convent de Sant Francesc

CONVENT DE SANT FRANCESC

ERMITA DE SANT ANTONI

DIPÒSIT PICOIO

A partir d'ací acaba l'asfalt

FONT DELS FRARES

Hule

COVETA

FONT DEL PI

EIXIDA D'AIGUA

ESQUERRE PEDRA

Risiko

CREUAR EL PORT

Creuar la carretera i continuar per la pista de l'esquerre de la imatge
top

VÈRTEX GEODÈSIC

VISTA PEDRERA

Una vegada dalt del vèrtex baixem a una pista, enfront tindrem la pedrera, quan estem baix per una sendeta que no es veu en la foto començarem a pujar per la part dreta de la pedrera.

DRETA PISTA

ESQUERRE SENDA

Comencem a pujar i pujar per la part dreta de la pedrera cap a l'alt de la Malladeta.

DRETA SENYAL

La senyal indica que a l'esquerre podriem anar a Barxeta, nosaltres seguirem per la dreta, la senyal no indica res.

DRETA PISTA

Després de baixar una pendent molt empinada arribem a la pista i trenquem a la dreta.

tilflugtssted / ly

ALBERG LA BASTIDA

FONT

Entrada a l'àrea recreativa
Picnic

ÀREA RECREATIVA PLA DELS ANGOLIDORS

En aquesta àrea recreativa fem una paradeta per esmorzar, allí tenim taules, ombra, aigua i fins i tot un jabalí.

DRETA

Quan eixim de l'àrea recreativa recuperem la pista i als pocs metres trencarem a la dreta per a buscar el Molló.

ESQUERRE SENDA

Com es pot veure la zona té abundant vegatació

RECTE MOLLÓ

ruiner

CORRAL DE LA BANYETA

MOLLÓ DRETA

A partir d'ací tot cap avall.

DRETA QUATRETONDA

SENDA AVALL

LOS CORRALES

A partir d'ací tot cap avall per asfalt fins Quatretonda.
parkering

FINAL QUATRETONDA

En el primer carrer de Quatretonda donem per finalitzada la ruta.