Tid  4 timer 16 minutter

3,0
6,0

Vist 138 gange, downloadet 8 gange

tæt på Ayódar, Valencia (España)

Ruta aventurera que combina trams de camins vells, sendes poc evidents i trams camp a través per a pujar des d'Ayódar al Turio i tornar.
La ruta comença seguint el recuperat camí vell de Fanzara que puja a la Mola. Arribats quasi dalt la Mola se'n desvia per pista fins a la caseta del Rubio on, des del collet, continua per una senda no sempre clara però passable que va obrir Pascual Vicent i que ens portarà per dalt de las Picorzas al collet de la Sillata. Des de la Sillata cal pujar al Turio camp a través, seguint les sendetes que fan les cabres als peus dels cingles i fent el darrer tram de pujada pel lapiaz que ocupa el cim del Turio. La baixada és seguint les fites que marquen la senda (també a vegades poc evident) que hi ha per a pujar al Turio des de la Caseta del Turio on baixem. Des d'ací cal seguir la pista del Turio en direcció a Ayódar però la ruta se'n desvia per a baixar a la fuente del Turio i des d'allí seguint la canalització de la font, baixar al río Pequeño o Chico. Ací cal travessar el riu i pujar camp a través (prou fàcil) per l'altra banda a buscar el camí vell d'Espadilla i, seguint-lo, entrar a Ayódar per les eres.
Més informació a l'enllaç:

Vis mere external

springvand

fuente larga

Inici i final de la ruta.

camino de Fanzara

Esquerra pugem pel cami vell netejat. Recte continua la pista que també puja fent molta més volta.

corral de la pena del mediodia

Seguim recte amunt, esquerra pista del Turio cap a Espadilla, dreta pista de la Muela. Cal seguir recte pel camí vell.

pista esquerra

Recte continua el camino de Fanzara i de la Mola.
Bjergpas

caseta del rubio

Cal seguir la senda a l'esquerra per la vora de la tanca metàl·lica.

la sillata

Cal seguir amunt per baix de la paret del Turio. Dreta es pot baixar per les pedreres a la fuente del Turio de Fanzara, esquerra possible baixada a la pista del Turio (fites).
top

el turio

cal seguir les fites que marquen la senda d'acces des de la pista del Turio.

caseta del turio

Pista esquerra. Cap a la dreta a Espadilla.

senda que baixa de la sillata?

Possible punt on enllaça la senda que baixa de la Sillata.
springvand

nacimiento del turio

Font però sense aigua, l'aigua es troba canalitzada a Ayodar. Cal seguir la canalitzacio.

camino de espadilla

gr333 seguir-lo cap a Ayodar.