Tid  3 timer 49 minutter

2,0
4,1

Vist 116 gange, downloadet 10 gange

tæt på Artana, Valencia (España)

Pujada al Puntal d'Artana aprofitant les sendes recuperades pels senderistes d'Artana (menció especial a Santi Moros).
Eixint des del polígon industrial continua la ruta per la pista de la Mina fins al corral de la Vilara. Ací enllaça amb el camí del Racó que puja al colladet Roig però a l'arribar a la pista de 800 continua per ella fins a la mina 800.
Des de la Mina unes paletes de fusta ens encaminen al Puntal, primer per pista i després per una senda que retalla la pista i, quan acaba esta, continua pujant amunt per la cara nord. La senda passa a la cara oest i enfila recte cap al cim en una dura costera. Enllaça finalment amb una senda de la guerra que fa la volta al cim i la seguim a l'esquerra (a la dreta va cap al GR-36) i enllacem amb l'assegador de la Serra per on passa una senda que puja des del colladet Roig (camí que segueix la carrera de la volta a l'Ombria). Des d'ací s'arriba fàcilment al cim però com se'ns fa tard baixem cap al colladet Roig.
Al colladet Roig cal continuar recte per l'assegador de la Serra que munta i travessa el llarg llom de la Serra. (per ací passa el camí del Racó que puja pel clotxó de Pau i baixa per l'abellar del Racó, tot i què hi ha una senda carbonera que porta a l'aljub del Racó).
Pel llom de la Serra un cartell indica el camí del clotxó de la Xurra (recte continua cap a la cova del Tronc) i baixem per eixe camí fins que empalmem amb la pista 800.
Retallem al final per una senda entre vells bancals per arribar al cotxe.
Esquerra direcció mina 800. Recte continua camí d'Alfondeguilla.
Per la pista 800. Esquerra camí del Racó pel colladet Roig.
Continuem per la dreta. Esquerra al clotxó de pau.
Dreta al camí de la Vall (i GR36).
Dreta al cim, esquerra baixada al colladet roig. Per la vora hi ha restes de trinxeres, txaboles i posicions de la guerra civil, algunes d'elles senyalitzades.
Seguim recte per l'assegador de la Serra. Travessem el camí del Racó que a l'esquerra va a Artana pel clotxó de Pau i a la dreta al Racó. Per la dreta hi ha dos variants, el camí del Racó que pel coll de les Serveretes baixa a l'abellar del Racó i la senda de la Penya de l'Àguila que enllaça antigues carboneres i ve a eixir a l'aljub del Racó.
Clotxó menut per a recollir l'aigua de pluja. Netejat però sense aigua.
Continuem a l'esquerra. Recte continua assegador de la Serra cap a la cova del tronc.
Clotxó o aljub per a recollir l'aigua de grans dimensions. Es troba en bon estat però sense aigua.
Continuem dreta, esquerra a la mina 800.