Ambotes

2,0
4,0

Vist 3956 gange, downloadet 152 gange

tæt på La Llobeta, Catalunya (España)

En només 8 quilòmetres, dins del terme d'Aiguafreda, als contraforts del Montseny, hem gaudit d'una esplèndida passejada i hem pogut visitar:

- Cova del Moro (també anomenada Cova de Cruïllas o Cova de l'Encantat).
- Dolmen de Cruïllas
- Font i bassa de Can Casanoves
- Font dels Balços

Gens malament, no?
I tota l'estona amb la sensació de que hi poden haver-hi molts més indrets a visitar i camins a recórrer.
I quines vistes al Tagamanent i a l'altre banda del Congost!

Agraïm als nostres predecessors a Wikiloc que han trescat per aquesta zona (montagut, capità haddock, El_pepus, diegitok2, Sandra ole, ...) i que ens han servit per triar aquest tast del territori que segurament serà el primer per nosaltres de molts més.

I, per suposat, agrair i molt més a Francesc Casanellas (a qui vàrem tenir el plaer de conèixer el mes passat personalment, a la darrera trobada de wikilocquerus) per la seva tasca, que comparteix amb tots, de creació d'un catàleg de restes prehistòriques al voltant d'Aiguafreda.

Per acabar només una reflexió al voltant de les històries que hi ha al darrera de la destrucció de cadascun dels dolmens visitats. Per ets o per uts, no n'hi ha cap dempeus en la seva disposició original. Tristos exemples de la ignorància i la cobdícia humana...

En fi, records al rat-penat d'aquest gran tros de cova si hi aneu.

I quines vistes que tenen al camp de futbol!

www.ambotes.com

8 kommentarer

• Vipondiu 11-06-2015

I have followed this trail  Vis mere

Una ruta excel·lent i molt ben documentada. Només queda una mica confús el tram final on s'agafa el corriol fins a la font, peró en general és molt fàcil de seguir. Dificultat baixa i assequible a tothom

Ambotes 11-06-2015

Moltes gràcies Vipondiu per la teva valoració i el teu comentari.
    Salut i botes!

• DavidPeri 03-08-2015

I have followed this trail  Vis mere

Ruta molt agradable i apta per a tothom.

Ambotes 05-08-2015

Moltes gràcies DavidPeri!

• Foto af Carles Ll.

Carles Ll. 21-03-2016

Molt ven detallades les cruilles

Ambotes 21-03-2016

Gràcies C.LL. pel comentari!
    De vegades se'ns fa una mica pesat anar senyalitzant les cruilles, o fins i tot pensem que pot ser és massa informació que impedeix veure en claretat al mapa d'un cop d'ull on son els llocs interessants ... així que comentaris com el teu ens animen a continuar senyalitzant com ho fem.

• rbv79 04-06-2016

I have followed this trail  verificeres  Vis mere

Bona ruta, plena de llocs per visitar. Certament, una pena l'estat dels dolmens :(

Com que anava sol, no vaig gosar entrar a la cova a saludar al rat-penat, poder el proper dia.

Salut!

Ambotes 04-06-2016

Gràcies rbv79!
    Doncs si no has saludat al rat-penat, ja tens una bona excusa per tornar-hi i descobrir nous racons, que de ben segur n'hi ha!