Tid  5 timer 23 minutter

3,2
6,4

Vist 12 gange, downloadet 1 gange

tæt på Abella, Catalunya (España)

L’inici d’aquesta ruta circular es troba passant per La Roca i el nucli d’Abella (Vilallonga de Ter ) seguint la pista que va a Pardines.
Deixem el cotxe una mica més amunt del final de la part encimentada de la pista que va a Pardines. En un petit pla que té cabuda per a 3 o 4 cotxes, just al davant trobem un abeurador pel bestiar i a la dreta una pista s’uneix amb la nostra. Al fons, a mà esquerra, hi tenim la Serra Caballera i el Taga.
Seguint direcció ponent pugem una estona fins a trobar un camí marcat com a PR, anem creuant alguna pista, passat el pla Oriol seguim una pista una estona fins a trobar un corriol que creua pel mig d´una frondosa pineda, creuem varis petits torrents fins arribar al torrent de La Planella, en aquest hi baixa una bona riada, baixem uns metres per creuar-lo i seguir en direcció Nord per la vessant solana, arribem a El Port on hi ha un pal indicador, és un bonic collet amb bones vistes a la vall de Camprodon, agafem a l´esquerra per una dreta pista i anem deixant el bosc per entrar en unes grans extensions de prats. Passem pel Port de Dalt i el Pla de la Bassa i arribem a unes mulleres on trobem algunes basses i el terreny inundat d´aigua, des d´aquí ja podem veure el cim on hem de pujar, el Puig del Montroig, el punt més alt de la ruta. Des del cim del Montroig tenim, en un dia clar, un bonic mirador de La Garrotxa, la Vall de Camprodon, el Pirineu, des del Costabona fins el Balandrau i del Taga i Serra Cavallera. Baixem del puig seguint direcció Llevant i passem pel Pla de Pardines, el Pèl de Ca, la collada i puig d´en Bullici, la collada fonda, la collada de Sant Bernabé i el Corb, a partir d’aquí, el camí esta aperdurat i no marcat, seguim baixant pel mig de camps buscant sempre el millor pas possible fins a trobar la pista forestal que porta el poble, arribats a la pista, la seguim recta i en pocs minuts ens porta al aparcament on tenim el cotxe i acabem la ruta.
El nostre GPS ens marca un total de 13,8 Km i 840 metres de desnivell, salut i bones caminades.
Parkering

01 Sortida/Arribada

02 Pla d´Oriol

Kryds

03 Pista

Flod

04 Torrent de La Planella

Torrent. Ripollès. Curs fluvial de la comarca del Ripollès.
Kryds

05 El Port - Pal indicador

06 Port de Dalt

Lake

07 Pla de La Bassa

La Bassa de Pla del Tro és una bassa artificial del terme municipal d'Abella de la Conca, a la comarca del Pallars Jussà, a la vall de Carreu.
Bjergtop

08 Puig de Montroig

El Puig de Mont-roig és una muntanya de 1.991 metres que es troba entre els municipis de Pardines i de Vilallonga de Ter, a la comarca del Ripollès. Al cim podem trobar-hi un vèrtex geodèsic.

09 Puig d´en Bullici

El Puig d'en Bullici és una muntanya de 1.911 metres que es troba al municipi de Vilallonga de Ter, a la comarca del Ripollès.