GERCA

2,9
5,8

Vist 3839 gange, downloadet 81 gange

tæt på Falset, Catalunya (España)

Font: pàgina del Consorci de la Serra de Llaberia.
Surt del poble ( Marçà) , per agafar la TV-3001 i tot seguint els pals indicadors s’arriba fins la Caseta de la Vall. El camí de ferradura que ens permet arribar fins el Camí de carrerada de les Taules, està molt ben conservat. Uns pals de fusta amb marques blanques i verdes ens ajuden a seguir la ruta.
Un cop arribats a la Vall, i a l’altre costat de la vinya, hi ha el pal indicador al Mas del Cosme. Ara les marques són grogues i ens duen fins les ruïnes del Mas del Cosme. Per arribar-hi, primer pugem fort (Cresta del Gall) per després anar baixant per un camí molt boscós i ombrívol. Per a mi el tros més bonic de tota la ruta.
Des del Mas i fins la carretera (TV-3001), anem trobant pals amb els dos tipus de marques ja conegudes, les grogues i les verdes i blanques. La baixada, pel barranc del Ricorb i després pel de la Font de les tres Batlles, és molt bonica i sense cap risc , malgrat les roques que relliscant bastant en cas d’humitat a l’ambient.
Un cop arribats a la TV-3001, ja no hi ha més pals. Malgrat aquesta falta de senyalització, la visió permanent del gran Mas d'en Crusat, ens permet arribar-hi sense cap dificultat . Des d'aquest lloc, tornar a Marçà és un curt passeig .

Bibliografia : www.serrallaberia.cat . Apartat Turisme i Senderisme
Mapa SERRA de LLABERIA 1:20000. Ed. Piolet (2003)