Tid  3 timer 22 minutter

2,7
5,5

Vist 799 gange, downloadet 32 gange

tæt på Bordils, Catalunya (España)

Bordils - Ruta del abres monumentals from Santi Juevesalsol on Vimeo.

Avui sortida amb els companys de Gavarres, la Cris, la Mei, en Jordi, en Miquel i jo.
Escollim una ruta planera i no molt llarga, ja que en Miquel està recuperant-se de la seva trencada de peroné i no cal forçar-lo.
En Miquel passa per casa a buscar-me a les 7:55 i a les 8 ens trobem tots a Corçà.
Agafem direcció a Bordils i aparquem al carrer Ample dins de la Vila.
El recorregut és planer i al dia ens acompanya, una sortida molt distreta entre camins, arbres magnífics, canals i refugis antiaeris.

Acció de l’ajuntament de Bordils:
L'any 1992 l'Ajuntament va protegir dos dels arbres més vells de Bordils, l'Alzina de la Canova i el Roure del Pla de les Arenes. També es va semiprotegir el grup d'Arbres Blancs del torrent. Però pel camí, hem perdut algun arbre emblemàtic del nostre poble, com l'immens Bordilenc d'en Gepus (Populus Nigri "Bordils") de uns 3 metres de circumferència.

Per evitar que un cas com aquest es torni a repetir, l'Ajuntament ha protegit 7 arbres més, algun d'ells molt poc conegut. Aquests arbres, són un patrimoni viu que cal conservar i donar a conèixer per la seva excepcionalitat. Per això l'Ajuntament de Bordils, conjuntament amb el Consell Comarcal del Gironès, han creat i senyalat aquesta passejada per camins planers, que us farà passar una estona ben agradable. És una ruta fàcil, de 12 Kms que no només us duu als arbres monumentals, sinó que també veureu masos antics, grans pollancredes i camps ben portats.

Pollancre Bordilenc
Àlber o Arbre Blanc
Saulea del Pla de les Arenes
Roure del Pla de les Arenes

Acabat el recorregut una cervesa fresca, bona companyia, i com no, les anècdotes del dia.