Koordinater 696

3,6
7,2

Vist 62 gange, downloadet 4 gange

tæt på Manteyer, Provence-Alpes-Côte d'Azur (France)

La Montagne de Céüse es mostra imponent vista des de Gap, amb les seves parets verticals ben famoses per les vies d'escalada. Està formada per una cinglera amb forma gairebé circular - o de ferradura, ja que està oberta pel nord - i tanca una vall sinclinal al seu interior. És el cim del massís prealpí de Bochaine.

Vistes espectaculars al Plateau de Bure, cims dels Ecrins, i Alpes du Sud (Escreins, Parpaillon, Chambeyron, ...).

Farem la volta integral a la ferradura amb raquetes, ja que si bé l'aspecte extern és de muntanya vertical i salvatge degut a les cingleres, des del seu interior ofereix relleus amables i poques complicacions.

Gairebé tot el recorregut està fitat, senyalitzat o és evident ja sigui per senders o seguint la carena.

L'únic tram més delicat és el sender (marques blaves) que recórre per sota les Crête de Lumineuse i la Barre. No és difícil però té algun tram, arribant prop ja de la Manche, on la inclinació fora del sender és bastant alta, i si el trobem amb neu no estabilitzada ens pot suposar exposar-nos massa o fer el pas molt delicat. Per sort, en aquest final de febrer calurós, el sender tenia ja molt poca neu en aquest tram. En cas de no veure-ho clar, es podria tornar enrere i des de la Lumineuse baixar cap a l'estació d'esquí.

El waypoint "Pas du Loup" marca on es troba la part superior d'aquest. Es tracta d'un pas estret i aeri equipat amb cables que permet pujar o baixar de la cinglera. Amb neu, com ha sigut el nostre cas, no l'hem ni vist així que potser estaria totalment enterrat, a part que les cornisses es veien molt delicades...
El waypoint "Ferrata" marca el final d'aquesta, passem al costat. Hi ha cartells que prohibeixen explícitament (en francès i anglès, a més) el descens de la ferrada. A l'estiu pot ser entretingut pujar per aquí i baixar pel pas du Loup, i tornar recorrent la cinglera per la base.