Tid  en dag 10 timer 7 minutter

1,8
3,6

Vist 1632 gange, downloadet 33 gange

tæt på sa Calobra, Islas Baleares (España)

Es una excursió clàssica, amb alguns trams aeris. És necessari tenir experiència de muntanya. Les dificultats estan en el Pas de la Pomera Borda i el bocí posterior (pujant), que està equipat amb un cable d'acer. Després en el pas sobre el coll del Pa de Figa (sol haver-hi una corda). Convé dur una corda per assegur-se en aquest darrer pas, per si de cas no ens fiam de la corda que hi ha o ja no hi ha corda.
El resum de l'itinerari és aquest:
Partim de l'Plataforma del Funicular (no hi ha cap funicular, solament era un projecte, però ha quedat el nom i un marge de la plataforma) en la carretera a La Calobra, una mica abans del Coll de Cals Reis. Podem deixar aquí el cotxe. Hi ha camí fins el coll des Porxo Esbucat. Després cap a la Serra de Na Rius (o de l'Almangra en el Mapa d'Alpina),a l'esquerra. Haurem de superar quatre ressalts. El darrer es supera pel Pas de Sa Pomera Borda (sol haver una corda), que és un escletxa. Després un cable d'acer ens ajuda a pujar i d'aquí al cim (hi ha una fita topogràfica o geodèsica. Molt aprop de les "bolles"). Per davallar hi ha fites fins el pas del coll del Pa de Figa. D'aquí davallam a un circ rocós (fites) i per avall.
Es important llegir la descripció de l'itinerari en el llibre de Lluís Vallcaneras "20 Itineraris Alternatius" (tom III,Itinerari 13, Serra de Na Rius). Sense llegir l'itinerari l'excursió resultarà bastant difícil, si no es
coneix la zona. Tot dependrà de l'experiència de muntanya que hom tengui!

Nota: en el llibre de Vallcaneras no es detalla la davallada al circ rocós. Hi ha un altre pas per davallar no molt enfora del pas por on va el track. En el mapa està senyalat per Pas Superior i Inferior.És més fàcil, però més perillós (té un tram horitzontal aeri). El que utilitza el track és més segur. Després davallam en direcció al Coll de Ses Vinyes i després cap a l'esquerra (el track no arriba al coll, adressant). D'aquí cap el Coll des Porxo Esbucat i al cotxe.

Mapes: TopoHispania, Alpina.

Bibliografia :"20 Itineraris Alternatius" (Tom III). Editorial Gorg Blau.(guies
mot bones, però una mica esquemàtiques)

WEB: Socay. Molta informació. Fotos de tota la ascenció. La davallada la fa per un altra banda. Web molt recomanable per les fotos i la descripció!