Tid  7 dage en time 59 minutter

2,0
4,0

Vist 833 gange, downloadet 27 gange

tæt på La Figuera, Islas Baleares (España)

Itinerari llarg i dur que travessa la Muntanya de Montcaire de Nord a Sud, passant pel cim. La pujada fins el Pas des Marge (II) és pesada.Trobar el Pas des Pinot sense el GPS pot ser difícil.
L'itinerari es pot resumir així: podem deixar el cotxe en el Mirador de Ses Barques, en la carretera de Sóller a Lluc. D'allà seguim la GR-221 (pal indicador),pujant i després davallant, sortim a la pista (apta per a cotxes) que davalla a Bàlitx d'Avall. Convé seguir les indicacions de la GR, que adressen la pista. De Bàlitx d'Avall pujarem fins el Coll de Biniamar. Després seguim el camí de Sa Costera fins passar la desviació (senyalitzada) a Sa Fàbrica. Una mica més endavant, hem de sortir del camí cap a la dreta (el començament està brut d'argelagues). Seguim un llarg comellar cap amunt (fites) fins a un cul de sac. A l'esquerra hi ha un marge: és el Pas des Marge (II). Superat el pas (sense cap problema) tenim molt bona vista. Giram a la dreta fins trobar una canal per la qual pujam. Passarem tres replans de carritx i ja tendrem el Cim a la nostra esquerra. Cercarem una paret que davalla al Pla de Sa Creu. D'aqui davallam cap el Pla des Porxo, d'on sortirem per una camí empedrat a trossos, el qual deixatem per la dreta en el primer revolt a l'esquerra (aquest camí porta a les cases de Montcaire). El track ens durà al Pas des Pinot. Davallam fins a Bàlitx d'Avall.
La descripció de l'itinerari la trobareu en els llibres "20 itineraris alternatius" de Ll. Vallcaneras, toms I i II.

Nota 1
En el tom I , (Itinerari 7 "Muntanya de Montcaire pel pas des Marge")hi ha les indicacions precises del punt, poc després de la desviació a la Fàbrica, del Camí de sa Costera en el qual hem de sortir cap a la dreta (fixau-vos que l'autor ve en direcció contrària a la nostra, des de Cala Tuent).
En el tom II,(Itinerari 6, "Muntanya de Montcaire-Sa Costera"), trobareu la descripció de la davallada des del cim de la Muntanya de Montcaire, pel Pas des Pinot, fins a Bàlitx d'Avall.

Nota 2
Recordau també que el pas de pujada és el dit Pas del Marge (II). Existeix un altre pas, també dit "des Marge (I)", que és troba aprop de Cala Tuent, que utilitza l'autor a l'itinerari 6, per pujar fins als Binis i després al cim de la Muntanya de Montcaire.

Nota 3
Si no coneixeu la zona, no és prudent fer aquesta excursió sense llegir l'itinerari als llibres citats o a altra guia o web. El GPS pot no funcionar!!