Tid  3 timer 42 minutter

3,5
6,9

Vist 2639 gange, downloadet 238 gange

tæt på La Coma, Catalunya (España)

Sortim de l'aparcament del sucre per una pista darrera el bar. Poc després, creuem la carretera i continuem suaument pel mig del bosc fins a Prat de Botons.
Seguim per una pista amb senyalització d'itinerari per raquetes. Després d'alguna llaçada abandonem la pista per pujar mes directament per una pala, Costa Dreta. Arribem a un pla i finalment després d'un curt tram més dret, assolim el Tossal d'Estivella amb molta pedra descoberta per l'acció del vent.
Traiem pells i baixem pel bosc deixant les pistes de l'estació a l'esquerra amb bona neu pols encara conservada dels dies anteriors.

A la Rasa de Carbassers, tornem a posar pells per dirigir-nos a la Tossa Pelada. Continuem fent un curt tram seguint les pistes, les deixem altra vegada per prendre una pista a la dreta.
Seguidament, anem girant a l'esquerra i entrem al bosc en pujada més pronunciada, sortim del bosc per afrontar la part final que ens deixarà a la Tossa Pelada.
Sense treure pells continuem fins al Pedró dels Quatre Batlles. Hi ha molta neu però el vent ha deixat pedres traidores al descobert, així que caldrà anar amb molt de compte. Iniciem un curt descens i tot seguit fem una curta remada fins al Vulturó.
Descens fins al Coll de Tancalaporta amb neu ventada però de molt bon fer. Entrem al bosc i a mida que anem descendint, ens anem trobant la neu més bona i conservada gràcies al fred dels darrers dies.
Arribem al Clot de la Vall i finalment, a través de les pistes de l'estació, al punt d'inici de la ruta.