Tid  2 timer 44 minutter

2,2
4,3

Vist 730 gange, downloadet 10 gange

tæt på Sant Martí Sarroca, Catalunya (España)

Ruta pel Foix

Interesssant itinerari per anar des de Sta. Maria de Foix als pèlags del riu Foix i tornada per l'altra banda del riu. El recorregut passa pels següents llocs: Santa Maria de Foix, camí de Mas Florit, Cal Via, camí de les Valls de Foix, trobem el sender que ens porta al Pèlag de la Font, travessem el riu i continuem la ruta per l'altra banda, on podem trobar el Pèlag de les Valls i el Pèlag de les Nenes, seguint amunt trevessem el riu pel Gual del Trull i iniciem la tornada per camí de Cal Via, tornant a ma esquerra trobem les ruines d'un antic forn de calç abandonat, tornem a baixar al Foix pel mateix lloc d'abans i podem visitar la zona de la Font del Pèlag, tornem al camí del bosc de les Valls i seguim per la serra de Mas Florit, quan arribem al riu Foix, podem iniciar la tornada pel mateix camí de la sortida o allargar una mica més i tornar a travessar el riu pel Cosconar tornant al lloc de sortida.

Riu Foix:

Cota del naixement 800 m
Naixement Serra de la Llacuna (Anoia)
Desembocadura Mediterrani a Cubelles
Longitud 41 km
Cabal mitjà 0,28 m³/s
Superfície de la conca 311,9 km²
Territoris de la conca Anoia, Alt Penedès, Baix Penedès i Garraf

El Foix neix a la Serralada Prelitoral al terme municipal de la Llacuna, creua la depressió
prelitoral i la Serralada Litoral per desembocar al Mediterrani a Cubelles (Garraf). El seu règim hídric és típicament mediterrani amb variacions estacionals molt acusades.
En el seu recorregut destaca el pantà de Foix, que va ser inaugurat el 1928 i es troba al municipi de Castellet i la Gornal. Aquest embassament permet aprofitar les aigües del riu de Foix, de manera que aigües avall el riu és sec la major part de l’any.
La desembocadura del riu de Foix, a Cubelles, forma una zona d’espais humits de gran atractiu en aquest municipi.

Afluents. Els principals afluents del riu de Foix són:
• Riera de Pontons
• Riera de Vilobí
• Riera de Marmellar

Poblacions. Les principals poblacions que travessa el riu de Foix són: