Vist 27 gange, downloadet 1 gange

tæt på el Mas Ferrer, Catalunya (España)

Segona etapa de la volta en btt a l'Albeda.
Ruta que passa totalment per carretera i malauradament no puc dir amb poc trànsit.
Tècnicament molt fàcil, físicament moderada. A la valoració general poso moderat pel fet de portar alforges i en especial la part final amb constant "trenca cames".
Sortim de Figueras en direcció Cabanes, Sant Climent Sescebes i Espolla. Aquest dia la tramuntana bufava de valent i l'esforç es va veure triplicat. Són 21 km de suau pujada que no supera en cap moment el 3 %, però amb tramuntana la cosa canvia.
Per sort la carretera és bastant tranquila de cotxes.
A l'Espolla paro a fer un refrigeri i continuo en direcció al coll de Banyuls. Només sortir de l'Espolla ja tenim una rampa del 10 % seguit d'un pla i aquesta serà la tònica durant 8,5 km, rampes més o menys dures seguides de pla o inclús baixada. En el quilòmetre 29 tenim 1,5 km finals abans d'arribar al coll de Banyuls entre el 6 i el 8%.
La carretera és encantadora, estreta i amb molt bon asfalt. Passen més cotxes del que pugui semblar i cal anar en compte en els revolts sense visibilitat.
Un cop a dalt, entrem a França o a la Catalunya Nord. Comença un descens que podríem dir perillos si anem amb alforges, degut a la fort pendent que hi ha en alguns trams i els revolts de 180 º que ens trobarem. La carretera segueix essent encantadora, envoltada de vinyes i més vinyes.
Un cop a Banyuls de la Marenda, seguim per la carretera que va passant per tots els poblets encantadors i que inviten a quedar-s'hi, Portvendres, Cotlliure, Argelers. No obstant aquí cal vigilar molt amb la circulació. Durant gairebé 15 km serà un constant pujar i baixar per la carretera de la costa. Bones vistes i millors poblets.
Un cop a Argelers tot recte fins a Elna i fi del trajecte.