9,2

Vist 179 gange, downloadet 5 gange

tæt på Toses, Catalunya (España)

Ruta que pot fer-se circular si agafes el tren de tornada des de Puigcerdà a Toses, són dues parades. Tant des de Òsseja com des de Queixans, fins a Puigcerdà és un passeig. Aquesta ruta que penjo surt des de Toses i enfila directe cap a la collada pel camí que surt de darrera del cementiri. Hi ha l'alternativa d'anar per carretera fins a Fornells de la Muntanya i allà pujar fins a Dòrria. Nosaltres vam preferir pujar per camí fins a la collada. baixar uns kms i enllaçar la carretera que puja a Dòrria. Aquesta òpició té l'inconvenient que el darrer tram fins a la collada es fa baixat de la bici, pot ser algú no li caldrà, a nosaltres sí. Un cop a Dòrria s'agafa el camí clàssic fins la creu de Maians. No té pèrdua i ara es coneix com el camí dels Carlins. Un cop a la creu, seguim el camí dels Carlins. Des de fa poc s'ha convertit en una pista forestal sense pèrdua. Arribats a Coll Marcer deixem el camí dels Carlins per girar a la dreta i entrar a França, durant una estona el camí es converteix en prat verd fins arribar a la Refuge de la jaca de l'Andreu a 1920 on arriba una carretera asfaltada!! Evidentment nosaltres agafem un corriol fàcil i espectacular que ens baixarà directes a Òsseja, d'allà cap a Queixans i a dinar amb la família.