Vist 197 gange, downloadet 24 gange

tæt på Tarrés, Catalunya (España)

Un any després, revisito Tarrés. Aquest cop entre setmana i amb l'amable companyia del Paco, que amablement em puja en cotxe, em convida a coca-cola i café, em marca tots els senders amb la seva roda experta i s'adapta al meu ritme. Què més es pot demanar, direu.... Doncs que els senders continuin igual de ben posats que fa una any, que el paisatge de tardor et torni a sorprendre com si fos el primer cop, que quan passis per una parcel.la d'ametllers per enllaçar un corriol, els pagesos enlloc de foragitar-te et responguin a la teva salutació de cortesia iniciant una conversa que al cap d'uns minuts hem de tallar, malhauradament perquè no tenim tot el dia.... També és molt agradable que quan arribis a un poble la gent (tota) amb la que et creues et saludi amablement (inclús abans que tu ho facis) o que a falta de bar, en la botiga de queviures del poble t'atenguin de primera, t'ofereixin si vols que et facin un entrepà (ja el portàvem perquè ja se sap, la llei de murphy, si no l'haguéssim dut el mestre de la botiga no ens l'hauria ofert... Però ara ja ho sabeu: dinamitzeu el comerç rural!, ni que sigui per a esmorzar en un banc, en època de nova normalitat (he deixat el trencall cap a la botiga de l'Espluga Calva al track -tot net i polit, com m'agrada).

Què dir de la ruta? Bé, ja vaig dir moltes coses l'any passat i no em repetiré. Ho podeu llegir aquí:

Avui li hem fet alguna millora:

- A la baixada cap a l'Espluga des del Pla del Xato hem fet un parell de senders amb final trialer enlloc de fer la trialera més curta cap al Fondo del Pouets que l'any passat ens va ensenyar el Carles. En el segon sender, haureu d'empènyer una mica la bici per entrar... i desprès també si no teniu prous wats. Però és curt.

- La pujada des de l'Espluga cap al Mas Blanc l'hem feta sense trepitjar tant asfalt com l'any passat i retallant un mica (ara és una mica més dura -dins de l'escassa duresa d'aquest terreny- , però fa més de btt pujar per aquest Camí Vell de l'Espluga a Vinaixa).

-Poc després hem fet una baixada divertida per un sender del que suposo és un tallaforcs per on passa el gas i hem retallat una mica (i l'hauríem pogut continuar per aquest sender, però no n'estàvem segurs)

La resta, crec que igual que l'any passat.

Per cert, segons l'IBP i el Strava, això no és tan pla tampoc.... No ho sé, la veritat (els garmins i el wikiloc donen menys alçada). Però és bastant trencacames i hi pistes en tan bon estat (parc eòlic) que sembla que no et mous de lloc i voldríes córrer més. De tota manera, tot el track és molt amable i gaudidor i els senders tenen allò que els moderns diuen molt "flow". Jo, per a que m'entengueu, diria que totes les pedres que tenien les van treure i les van portar a abocar al Baix Camp, Priorat.....

DADES IBP:

Análisis detallado del track analizado como Bicicleta (BYC)
Dificultad de la ruta
110BYC
Track : tarres_amb_el_paco.gpx

Penalización condiciones del trayecto: 75 % ( > 50 % = MTB, < 50 % = RDB)
Fiabilidad del track original: C (1483/53/0/-/-/53)